30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 63)
  • Q:
    Bijdrager
    George Morel

    ivizi in Heerlen

    [size=18:af7be87369]Applespeciaalzaak Ivizi komt naar Heerlen[/size:af7be87369]

    Ivizi, een speciaalzaak van computer-, telefoon en iPodproducent Apple, strijkt neer in Heerlen. De van oorsprong Maastrichtse onderneming zal hoogstwaarschijnlijk midden mei haar deuren openen aan de Saroleastraat, in hartje centrum.

    Robert de Vree, eigenaar van de Maastrichtse zaak, wil het liefst zo snel mogelijk de deuren openen in Heerlen. “Maar er moet nog het één en ander gebeuren aan het pand.”
    De nieuwe speciaalzaak van Apple, onder meer bekend van de iPod, de iPhone en de iMac, komt pal tegenover Etos in het centrum te liggen. De nieuwe zaak krijgt een totale oppervlakte van 170 vierkante meter. Het is de plek waar eerder kledingwinkel Fun Fun was gevestigd. Deze sloot enkele weken geleden haar deuren.
    “In Heerlen is nog geen gespecialiseerde Apple-winkel”, geeft De Vree aan. “Het is een blinde vlek. Dat merken we ook, want bij onze vestigingen in Maastricht krijgen we veel klanten uit Heerlen, Kerkrade en omgeving.”
    Op dit moment heeft Ivizi twee zaken in Maastricht: een op het Kemenadeplein en een aan de Wolfstraat. De Vree is ‘erg blij’ met de plek in Heerlen.
    “Een winkelpand op de Saroleastraat is erg lastig te bemachtigen. Gelukkig is het nu, na zo’n twee jaar zoeken, eindelijk gelukt. Het is een goede plek, maar dat wordt ook geëist door het hoofdkantoor van Apple. De winkel moet op een zogeheten A1-locatie zijn gevestigd. Alleen topkwaliteit telt. Veel mensen zien de zaak, bovendien heeft Heerlen minstens een zo groot verspreidingsgebied als Maastricht.”
    Van een krediet-, danwel financiële crisis krijgt De Vree naar eigen zeggen niet veel mee met Ivizi. “Het gaat erg goed.” Het is volgens hem dan ook helemaal geen slechte tijd om nu een nieuw filiaal te openen. “Integendeel zelfs”, zegt de Ivizi-eigenaar. “Je krijgt nu relatief makkelijk goed personeel en het is ook heel fijn om in deze tijd een locatie te vinden. Als het economisch wat minder gaat, valt daar goed over te onderhandelen.”

    Bron:

    http://www.limburger.nl/article/20090324/REGIONIEUWS05/84594189/1006
    http://ivizi.nl/

    Mensen gesolliciteerd? Wie had dat gedacht… toch weer een reseller in Heerlen nadat Klavora jaren geleden dicht ging. Alhoewel Klavora meer zakelijk was meen ik.

    Bijdrager
    inawt

    Ik kom wel vaker in de Ivizi op de Wolfsstraat in Maastricht. Best een leuke winkel.

    Bijdrager
    Rick Mulder

    Ik was vandaag in Heerlen en zag het pand inderdaad liggen met de bestickering op het raam. Was aangenaam verrast en zal zeker binnenkort eens binnen springen. Eindelijk een premium reseller in de buurt. 8)

    Bijdrager
    bartje

    Ik zag het laatst idd ook toen ik door Heerlen liep!
    Wel grappig, ik had vandaag een klant die bij Ivizi was weggelopen:P

    Bijdrager
    George Morel

    Staat ivizi bekend als een slechte zaak?

    Bijdrager
    dylmaster

    Ik weet niet, maar het is wel een mooie winkel (in Maastricht dan).

    Voor meer info

    http://www.ivizi.nl
    of
    http://www.ivizi.nl/index.php/filiaal-informatie-mainmenu-89

    Bijdrager
    bartje

    Daar verkopen ze nog witte imacs zie ik op de foto:)
    Of het een slechte zaak is? Niet dat ik weet. Ben er zelf misschien 1x geweest ooit.

    Bijdrager
    Serena

    Hopen dat ze snel open gaan, kan ik er ook eens binnen springen. Leuk om eens even rond te neuzen…

    Bijdrager
    Serena

    Is ie al open? Iemand al daar geweest?

    Bijdrager
    inawt

    Ik weet niet of hij al open is. In mijn ogen is Ivizi een erg goede zaak.

    Bijdrager
    ThaFreezer

    nog niet zijn er nog mee bezig, zag ze van de week er nog aan werken!

    Bijdrager
    trabant

    Als je persé de allerlaagst mogelijke prijs* wilt hebben, dan moet je niet bij Ivizi zijn, maar bij een prijsdumper als de MM of Dixons.
    Maar over de After Sales Service van Ivizi ben ik zeer te spreken.
    En dat is nou net iets wat die prijsvechters niet eens hèbben. Net als productkennis…

    *Dat is dus soms een paar tientjes op anderhalf duizend euro: big deal…

    Bijdrager
    Geert_iv

    Yes ik sluit me helemaal aan bij Trabant, heb goede ervaringen met Ivizi. Tot nu toe komen ze altijd deskundig en eerlijk op me over. Maar goed, daarvoor ga ik niet naar Heerlen, blijf lekker in Maastricht;)

    Bijdrager
    Serena

    Inmiddels al enkele dingetjes gekocht bij Ivizi in Heerlen.
    Mooie zaak en goede service. Kan niets negatiefs melden!!!

    Bijdrager
    rudolph_13

    Ik ben nu al een aantal keer bij Ivizi geweest in de Wolfstraat. Maar ik vind de klantvriendelijkheid daar ver te zoeken bij een tweetal verkopers… Misschien mogen ze mij wel niet… zou natuurlijk ook kunnen…

    Ook zijn er recentelijk een aantal grote zakelijke afnemers weggegaan bij Ivizi en doen nu zoeken met Am Bridge of MyCom in maastricht… Dit is gebeurd omdat er steeds mindere service werd gegeven en men een het ook niet probeerde op te lossen voor deze klanten… erg jammer.

    Ik hoop voor Ivizi dat ze er van zullen leren… want het kan best tot een leuke winkel uitgroeien

    Bijdrager
    bartje

    Soms is dit ook aan Apple (BeNeLux) te wijden.

    Bijdrager
    Sanderman1992

    Leuk!

    Vraag me alleen af wanneer er nou zo’n winkel in Dordrecht komt.

    Bijdrager
    Pascalvo

    Zelf heb ik ook erg slechte ervaringen met de after sales van Ivizi.
    Jammer. Vind de winkels an sich wel heel positief voor zuid limburg.

    Bijdrager
    Bor
    ”Sanderman1992″

    Leuk!

    Vraag me alleen af wanneer er nou zo’n winkel in Dordrecht komt.

    Dordrecht ≠ Zuid-Limburg…

    Bijdrager
    Koopje

    Het heeft absoluut niets met jullie klanten te maken. Geloof me. Het is de Big Boss himself, mr de Vree!!!

    Wat een zielig “menneke”. Gewoon eikel eerste klas!!! Service heeft deze meneer nooit van gehoord.
    Hoor ook dat deze met bedrijfssoftware te maken heeft, maar probeert ook daar de boel te lichten.

    Jammer dat het peroneel ermee besmet wordt. Sterker ze geven het zelf (stiekem) aan…..

    Let op met dit bedrijf; BE WARNED !!

    Bijdrager
    inawt

    :slant:

    Geblokkeerd
    Anoniem

    Ik heb mijn Magic Mouse opgehaald in de ivizi in Maastricht.

    Bijdrager
    rreuscher

    Hi,

    Heb ook geen beste ervaringen met de eigenaar van Ivizi. Die man heeft volgens mij nog nooit van service gehoord. Als je direct met hem te maken hebt ben je echt de pineut. Gelukkig heeft hij wel een aantal goede werknemers die wel hun best voor je doen, en zaken proberen goed op te lossen.
    Als die “de Vree” zijn personeel net zo behandeld als zijn klanten, dan zal het verloop bij Ivizi wel erg hoog zijn !!

    Bijdrager
    w8chter

    Hallo,

    Voor wat betreft ”klantvriendelijkheid en service” is het bij Ivizi zeer slecht gesteld. Gisteren heeft mijn zwager een Imac gekocht bij Ivizi Maastricht. De manier waarop hij werd geholpen cq. geadviseerd was zeer klantonvriendelijk.
    Hij wilde graag een trackpad i.p.v. een magic mouse, maar op advies van de verkoper, kocht hij toch een magic mouse. Hij wilde ook graag een numeriek toetsenbord maar volgens de verkoper moest hij hiervoor 80 euro meerprijs betalen. Tevens adviseerde verkoper om Microsoft Office Home & Business ( a 249,00 euro) te kopen omdat Outlook beter werkt dan Apple Mail.
    De Imac was zelfs niet voorzien van Lion ,ook al is het gratis te downloaden via de App.Store, mag men op zijn minst toch verwachten dat de Imac is voorzien van de meest recente software.
    Vandaag ging hij terug naar Ivizi met het verzoek om de magic mouse om te ruilen voor een magic trackpad maar wat schetste zijn verbazing, de magic mouse kon niet geruild worden voor de trackpad. De magic mouse was al gebruikt en hierdoor kon deze niet worden geruild. Hij moest maar een trackpad kopen. Mijn zwager vroeg of de eigenaar van de zaak erbij gehaald kon worden. De verkoper ging de eigenaar halen en deze vertelde exact hetzelfde. Maar hij wilde mijn zwager toch tegemoet komen en daarom kon mijn zwager de trackpad kopen met 20% korting. Hier ging mijn zwager natuurlijk niet mee akkoord.
    Na thuiskomst heeft hij contact opgenomen met Apple Nederland en bovenstaand verhaal voorgelegd. Apple Nederland vond het een onbegrijpelijk verhaal en stond haaks op het beleid van Apple , maar Apple Nederland kon niets voor hem betekenen. Mijn zwager moest er onderling maar uitkomen met de Apple dealer.
    Onbegrijpelijk dat zo’n bedrijf als Ivizi (nog) steeds Apple producten mag verkopen. Het strookt toch in zijn geheel niet met het beleid van Apple.

    Bijdrager
    KarelWillem

    Dat van die muis kan ik me nog voorstellen.
    Je pakt de boel thuis uit, gebruikt de zooi en dumpt hem vervolgens weer bij de winkel, want je had toch liever….

    Dan zou ik als winkel ook niet zo heel blij zijn nee.
    Dat recht van ruilen is er ook niet.

    Of je dat nu wel of niet klantvriendelijk vind is een tweede, maar het is hun goed recht om niet zomaar om te ruilen.

    Voor wat betreft het numerieke toetsenbord: blijkbaar kun je tegenwoordig kiezen uit bedraad, draadloos en al dan niet met numeriek eiland. Dat allemaal zonder meerprijs.
    Wellicht had de verkoper dat even niet door. Daar zat hij in ieder geval fout.

    Verder zie ik niet echt de klant-onvriendelijkheid in dit verhaal.

    Bijdrager
    inawt

    De verkoper heeft je zwager toch juist zo goed mogelijk proberen te adviseren. Dat hij naderhand dan toch niet zo blij is met z’n keuzes ligt echt niet aan de winkel.

    Bijdrager
    beejee

    Hallo, ik ben die zwager.

    Ik heb nog niet eerder zoiets meegemaakt bij de aankoop van ongeveer EUR 1500 aan computerapparatuur. Dat de verkoper verkeerd advies geeft is al een aanfluiting. Dat ik zelf mijn nieuwe computer moet upgraden naar OS X Lion is van de zotte, en zegt eigenlijk al genoeg over deze winkel en de service (ik ben hier overigens zelf achter moeten komen, het werd mij niet verteld dat dit nog moest gebeuren). Dat de winkel de fout mbt het trackpad na twee dagen niet eens wil herstellen, terwijl dit niets extra’s kost (muis en trackpad zijn even duur) en enkel waardering zou kunnen opleveren, vind ik als klant respectloos bij een aankoop van dit bedrag.

    Of de Ivizi in Maastricht nou wel of niet in zijn recht staat (Apple Nederland in Amsterdam vond net als ik van niet, maar goed) is een juridische kwestie. Waar het echter om gaat is dat je als bedrijf niet zo met je klanten hoort om te springen. Slecht advies, slechte service, inflexibel en onbetrouwbaar.

    Éénieder mag er van denken wat ‘ie wil. Een kort onderzoekje op internet heeft me echter geleerd dat ik één van de velen ben met dit soort ervaringen bij Ivizi. Dat zegt genoeg lijkt me.

    Bijdrager
    Stirf

    Maar wat ik niet snap: als je daar zo slecht geholpen wordt, waarom koop je daar je Mac?
    Je had m.i ook de winkel uit kunnen lopen.

    Bijdrager
    w8chter

    @inawt

    Leg jij me dan eens uit wat je bedoeld met ”zo goed mogelijk te adviseren”?
    – 80 euro meerprijs voor bedraad toetsenbord welk 49 euro kost in apple store?
    – outlook welke beter zou werken dan apple mail?

    Je kunt inderdaad de winkel uitlopen wanneer je je slecht geholpen voelt worden, maar wanneer je een winkel ingaat mag je op zijn minst toch wel verwachten dat je ‘eerlijk voorgelicht’ wordt.

    Al met al vraag ik me af wat nog de meerwaarde is van een APR.

    Bijdrager
    KarelWillem

    …Dat de winkel de fout mbt het trackpad na twee dagen niet eens wil herstellen, terwijl dit niets extra’s kost (muis en trackpad zijn even duur) en enkel waardering zou kunnen opleveren, vind ik als klant respectloos bij een aankoop van dit bedrag….

    Jouw fout. Niet die van de winkel.

    Héél soms vind ik dat ‘de klant’ iets teveel praatjes begint te krijgen.

    Alles moet maar kunnen tegenwoordig. Ruilen, terugbrengen, etc.
    En de winkel moet maar weer zien dat ze al die uit de verpakking gehaalde spullen weer op een nette manier aan de man kunnen brengen (wat meestal dus niet kan).

    Je hebt je laten voorlichten. Op basis daarvan heb je een keus gemaakt.
    Wees dan een vent en geef toe dat je een verkeerde keus hebt gemaakt.
    De winkel wilde zelfs nog korting geven ook om je tegemoet te komen.

    De enige echte fout die hier gemaakt is, is die van de voorlichting over het toetsenbord en het niet melden van het niet geïnstalleerd zijn van Lion.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 63)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.