11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainy

iVideoConverter tijdelijk gratis

Blijkbaar is iVideoConverter tijdelijk gratis. Ik ken het niet en ben benieuwd of het wat is. Wat zijn jullie ervaringen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ach. Het is videoconverter nummer 326 die hier de harddisk binnen wandelt.

En in vrijwel alle gevallen val ik weer terug op het foeilelijke Handbrake.

En niet te vergeten AirVideo via de iPad. Dat is voor eenvoudige klussen eigenlijk nog het fijnst.

Bijdrager
    Sascha

Wat de meneer hierboven zegt.

Moderator
    unSOUND

Handbrake, QuickTime en VisualHub blijven ongeevenaard.

( Wat ben ik blij dat ik een complete VisualHub installer heb bewaard… )

Bijdrager
    levdr

Doet VisualHub het bij jou nog, unSound? Bij mij wil het niet meer. Ik krijg bij alles de foutmelding “Error while opening codec for output stream #0.0 – maybe incorrect parameters such as bit_rate, rate, width or height”.

Maar ik krijg de melding bij alles, ongeacht bitrate, rate, width of height… Dus ik vermoed dat het eindelijk ‘op’ is. Erg jammer.

Bijdrager
    Vassilli

Visualhub doet het hier ook nog goed! Gelukkig maar..

Bijdrager
    Afroman

Ik gebruik enkel Quicktime en Adobe Media Converter. Werkt prima.

Bijdrager
    Vassilli

Quicktime gebruik ik alleen op mp3’s naar WAV of AIF om te zetten. Voor de rest MPEG Streamclip, Episode en Visual.

Adobe Media Converter nog niet mee gewerkt, moet ik maar even gaan uitproberen.

Bijdrager
    levdr

Ik ben een paar maanden geleden naar een nieuwe Mac gegaan en had afgelopen week voor het eerst sinds de migratie VisualHub weer eens nodig. Zou ik een codec missen wellicht die ik op mijn oude iMac wel had? Ik las ook ergens dat de dev een update voor Lion had uitgebracht, dus dan kan VisualHub op Snow Leopard inderdaad nog niet ‘op’ zijn.

Moderator
    unSOUND
    levdr op 30 september 2011

Doet VisualHub het bij jou nog, unSound? Bij mij wil het niet meer. Ik krijg bij alles de foutmelding “Error while opening codec for output stream #0.0 – maybe incorrect parameters such as bit_rate, rate, width or height”.

Maar ik krijg de melding bij alles, ongeacht bitrate, rate, width of height… Dus ik vermoed dat het eindelijk \’op\’ is. Erg jammer.Hier werkt hij nog prima. Vaak hangen dergelijke foutmeldingen af van de gekozen decoder. Dit kan ffmpeg, VLC of QuickTime zijn. Bij ffmpeg wil je nog wel eens die meldingen krijgen, afhankelijk van wat je bij “geavanceerd” hebt ingevuld. Als je VLC als decoder kiest, moet je versie 0.8.6i van VLC gebruiken, hogere versies zijn niet compatible met VisualHub.

Bijdrager
    levdr

Nee, er is iets anders aan de hand. Er blijken meer meldingen (geweest) te zijn van mensen die overschakelden op een Nehalem Mac Pro en met een niet meer werkend VisualHub te maken kregen. Op mijn iMac met hetzelfde OS draait het nog prima, maar op de Mac Pro wil het niet meer. En als ik b.v. de Quicktime decoder gebruik dan is hij lange tijd bezig om te eindigen met een volkomen leeg iso bestand.
    Ik heb VisualHub al gewist en vervolgens alles (programma en de andere bestanden in de bieb) overgezet van de iMac naar de Mac Pro (volgens de instrukties van de dev), maar het maakt geen verschil.

Snif…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.