6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nicolasvantomme

iTV & airport express

Ik sta op het punt een iTV aan te schaffen van Apple.
    Heb echter nog een praktische vraag.. Kan ik een film afspelen op mijn plasma display in de woonkamer vanop op mijn iPad 2 via de iTV (met Airplay)?
    Kan ik het geluid van deze film met de iPad tegelijkertijd doorsturen (via Wifi) naar mijn Airport Express (via Airtunes?), zodat ik op een makkelijk manier het geluid van de film in de woonkamer krijg op mijn Bose lifestyle systeem
    Is dit mogelijk en blijft het beeld en het geluid dan synchroon?

Bijdrager
    BasiX

Je gaat deze opmerking gagerandaard krijgen, dus ik maak hem alvast: Wat is een iTV?

Bijdrager
    nicolasvantomme

haha.
    ik bedoel Apple TV! Uiteraard. Al die “i” een mens begint er spontaan creatief van te zijn..;-)

Bijdrager
    klonic

Nee, het is, volgens mij, niet mogelijk. Je kan vanuit iTunes (de bron) maar 1 ontvanger selecteren: dat wordt dan voor de video vanzelfsprekend de TV. Het streamen van video kan ook alleen via iTunes en iTunes pikt geen AVI bestanden.

Bedenk je ook dat er op dit moment geruchten de ronde gaan dat er een nieuwe iTV (Apple TV3) uitkomt.

Je zou wel de optische audioaansluiting van je iTV kunnen gebruiken om op je Tuner aan te sluiten. Je speelt je film dan af, selecteert op je tuner een optische digitale ingang en klaar is kees. Nadeel is dat je dan wel een optische kabel moet leggen van je iTV naar je tuner.

Aanvulling:
    Ik noem het liever iTV dan Apple TV, scheelt in het typewerk en het voelt logisch.:grin:

Moderator
    Strifer

@klonic

Toch onhandig, dat ding heet gewoon AppleTV;-) Wat nou als er echte Apple LCD/LED televisies uitkomen en ze die iTV gaan noemen?

Bijdrager
    Hostyle

@nicolas en klonic: er is een handigere optie. Die gebruik ik nu zelf ook. De enige randvoorwaarde is dat je receiver beschikt over een HDMI in-poort. Je sluit de ATV2 gewoon aan via HDMI op je receiver welke via HDMI het beeld weer doorstuurt naar je TV. Beeld en geluid lopen synchroon en je kunt makkelijk gebruik maken van Airplay. Daarnaast heb je geen gerommel met optische kabels, waar je meestal ook maar 1 ingang van hebt (die bij mij al in gebruik is voor de PS3).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.