27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    /dev/enschede

iTV

De iTV, of heet het ding nu een AppleTV, is best een geinig ding. Alleen één nadeel; je kunt geen programma’s opnemen van TV.

Ik zou het ding best wel willen overwegen, maar dan zouden veel meer TV programma’s in Nederland als vodcast op te halen moeten zijn. Zonder kosten wel te verstaan. Alleen dan kun je apparaat gebruiken om ’s avonds nog even journaal en Nova te kijken.

Overigens, zou het met Leopard mogelijk zijn om rechtstreeks vanuit Quicktime naar je iTV te streamen, dan wordt het wel veel interessanter!

Wat is jullie mening?

Bijdrager
    computer space

Kijk eens wat ze met een linksys NSLU2 hebben gedaan:
    http://www.nslu2-linux.org/
    Geloof me, die AppleTV kan over een maand meer dan Apple ervoor bedacht heeft!

Bijdrager
    Rolf

Ik ga hem asap halen. Heb nu een EyeTV om programma’s op te nemen en op de Mac te editen etc. En heb een Airport Express + Eyehome om beneden het opgenomen spul te bekijken. Deze doos vervangt AE + EyeHome, en naar ik verwacht een stuk beter / sneller.

Bijdrager
    Skip

Hij werkt blijkbaar nu alleen nog maar met een select aantal tv’s

Bijdrager
    aerosoul

tsjah vind het toch wel jammer dat je ‘r op z’n minst ’n tv met ’n dvi aansluiting voor nodig hebt…

Bijdrager
    huinkroese
    ”aerosoul”

tsjah vind het toch wel jammer dat je ‘r op z’n minst ’n tv met ’n dvi aansluiting voor nodig hebt…

Is niet zo hoor. Je kunt er een HDMI naar composiet kabel bij kopen, et voila!

Bijdrager
    ateazz

en component of zie ik da tnu verkeerd
    dus werkt op elke tv

Bijdrager
    fotogravizer

De vraag is of dit apparaat de moeite waard is om aan te schaffen als je een omgebouwde XBox in je netwerk hebt hangen… XMBC kan namelijk ongeveer evenveel, zo niet meer.

Bijdrager
    Aaargh

Het probleem is: wat heb je aan dit ding in nederland ? Er zijn v.z.i.w. geen films te koop in de nederlandse iTunes store, en op andere manier gedownloade films speelt ie v.z.i.w. ook niet af (ik krijg iig geen AVI”s in m’n iTunes).

Dus wat kan je er dan mee ? Alleen je muziek luisteren ?

Bijdrager
    rickieboy

ik zie het nut niet in van de HD troep enzo, kan iemand mij dat uitleggen? Worden films van je Mac ge-upscaled?

Bijdrager
    lowfi

Je kan gewoon je eigen films in iTunes zetten. Je moet ze wel converteren naar m4v.

Daarvoor zijn talloze programmas op internet te downloaden. Zou mooi zij als iTunes deze functionaliteit zelf zou bieden… ach ja misschien iTunes 8?;)

Bijdrager
    Aaargh
    ”lowfi”

Je kan gewoon je eigen films in iTunes zetten. Je moet ze wel converteren naar m4v.

Dat kost veel tijd en de kwaliteit wordt er niet beter op. Het is dan handiger om mijn DivX-DVD speler te gebruiken.

Ik zie trouwens wel dat er in de requirements van de :apple: TV staat dat je iTunes 7.1 nodig hebt, dus dikke kans dat er binnenkort een nieuwe iTunes aan komt, hopen dat het dan wel kan, anders is de iTV een nutteloos apparaat.

Bijdrager
    Brimme

kan volgens mij alleen op een hd tv of flat screen, niet op een normale tv.

Bijdrager
    Arwins667G4

Hoe zit dat dan met surround geluid? Daar lees ik niets over. En een film kijken op “DVD kwaliteit” zonder surround geluid zou een stap terug zijn in plaats van vooruit.

Bijdrager
    Brimme

heeft een optische uitgang en geweoon 5.1 geluid

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Brimme”

heeft een optische uitgang en geweoon 5.1 geluid

Dit zegt niets een airtunes heeft ook een optische uitgang maar 5.1 ga je er niet uitkrijgen.

Bijdrager
    MacAanZee

Is de beeldkwaliteit niet veel te slecht? want de films in iTunes heb je toch meestal verkleind naar een veel kleinere resolutie voor de iPod. Dan heeft de beeldkwaliteit bij HDMI bij zo’n lage resolutie toch weinig zin?

Bijdrager
    Brimme

ligt aan de kwaliteit die je afspeeltt ,je kan ook hd 720p

Bijdrager
    bitsflew
    ”fotogravizer”

De vraag is of dit apparaat de moeite waard is om aan te schaffen als je een omgebouwde XBox in je netwerk hebt hangen… XMBC kan namelijk ongeveer evenveel, zo niet meer.

De XBox heeft geen HDMI
    Zelfs SD video (DVD) upscaled naar 720p ziet er via HDMI vele malen beter uit dan via RGB of component.

Bijdrager
    bitsflew
    ”Rolf”

Ik ga hem asap halen. Heb nu een EyeTV om programma’s op te nemen en op de Mac te editen etc. En heb een Airport Express + Eyehome om beneden het opgenomen spul te bekijken. Deze doos vervangt AE + EyeHome, en naar ik verwacht een stuk beter / sneller.

Ik zou nog even wachten, zoals het er nu naar uitziet ondersteunt de AppleTV geen MPEG-2.
    maw je moet al je EyeTV opnames eerst converteren naar MPEG-4.

BTW Het niet ondersteunen van VOB (DVD) playback is voor mij een showstopper.

Bijdrager
    computer space
    ”bitsflew”

Ik zou nog even wachten, zoals het er nu naar uitziet ondersteunt de AppleTV geen MPEG-2. maw je moet al je EyeTV opnames eerst converteren naar MPEG-4.

BTW Het niet ondersteunen van VOB (DVD) playback is voor mij een showstopper.

Eerst de hardwarespecs graag. Dan kan de shareware/opensource community eens bekijken of MPEG2/1080i en VOB niet alsnog kunnen :wink:

Bijdrager
    noxius

3 maart wordt mijnes geleverd:)

Bijdrager
    error

Vogens de specs heeft Apple TV minimaal iTunes 7.1 nodig… dus die komt er aan.

Bijdrager
    computer space

1080i doet ie trouwens ook volgens de AppleStore NL.

Net nog ff zitten vissen bij Apple Support:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1282441

Bijdrager
    bitsflew
    ”Martiniman”

1080i doet ie trouwens ook volgens de AppleStore NL.

Net nog ff zitten vissen bij Apple Support:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1282441%5B/quote:f06424bedb%5D

Hij ondersteund max. 720p video, die vervolgens naar 1080i wordt omgezet.

Ik denk dat je die upscaling (720p->1080i) beter kunt overlaten aan je full-hd TV.

Bijdrager
    mekker
    ”apple”

Video
    Video formats supported: H.264 and protected H.264 (from iTunes Store): 640 by 480, 30 fps, LC version of Baseline Profile; 320 by 240, 30 fps, Baseline profile up to Level 1.3; 1280 by 720, 24 fps, Progressive Main Profile. MPEG-4: 640 by 480, 30 fps, Simple Profile

kun je dan met deze truuk AVI bstanden op je tv streamen via itunes of niet?

Bijdrager
    ajvankesteren

Dus geri….. gekopieerde eigen DVDs weergeven zoals MediaCentral wel kan zal niet gaan lukken? In dat geval hou ik het denk ik maar bij m’n mini mediacenter… Kan ik meteen sparen voor een iPhone :D

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.