3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    moneycarswomen

[iTunes]+match, externe HD en Logitech air Speakers :)

Beste mensen, ik ben vanavond met een zeer exotische aircloud itunes, logitech airspeaker setup bezig geweest. Het draait nu redelijk maar hier en daar nog wat problemen. Laat ik de situatie even schetsen:

-5 jaar oude Win8 laptop van mijn werk, met meest recente iTunes geintalleerd
    -Externe Lacie HD, al mijn muziek staat hier. iTunes is gelinkt met de library op de externe schijf

– Logitech UA Air Speaker, draadloze wifi speaker, voor Apple Bonjour.
    – Samsung S2 mobiele telefoon met android en een gratis iTunes remote app
    – HUAWEI WiFi router

Al mijn muziek is via iTunes match gematched en staat nu bij apple in de iCloud.

Goed, zoals jullie zien, dikke crisis, hoop snel weer een mooie macbook, airport extreme en iphone/ipad te hebben thuis, maar dat gaat nog even op zich laten wachten. Tot die tijd wil ik wel lekker mijn muziek kunnen draaien.

Nu loop ik, naast slechte bereik van de router, tegen één groot probleem aan:

A) zodra ik mijn laptop niet op mijn Lacie externe HD heb aangesloten kan ik alleen via de cloud van apple bij mijn muziek. Dat werkt prima ware het niet dat ik bij elk nummer een irritant uitroeptekentje heb staan en de melding krijg dat het originele nummer niet gevonden kan worden. Dit moet ik weg klikken en daarna haalt itunes de muziek pas uit de cloud en wordt het nummer afgespeeld. Hoe krijg ik deze foutmelding eruit? Ik wil dat hij gewoon direct afspeelt zonder deze melding.

Moderator
    Poezenbeest

iTunes is niet gekoppeld aan je schijf, althans, kan de bestanden niet vinden. Kijk even in de voorkeuren wat de iTunesmap is en of dat op de HD is. Zo niet, dan zal je de nummers allemaal moeten toevoegen, een rotklus…

Bijdrager
    moneycarswomen

Hoi Poezenbeest, itunes laat ik verwijzen naar de externe HD. Daar heb ik alle nummers op gezet.
    Zodat als ik mijn laptop in de toekomst ga vervangen met een apple mac mini of ander apple apparaat, ik direct weer kan inpluggen op de externe HD.

Als ik je goed begrijp kan ik dus niet los van de externe hd, alle muziek uit de icloud afspelen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.