6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BIT

iTunes zit vast bij analyseren van het volume van elk nummer

Mijn iTunes bibliotheek is zonet uitgebreidt met rond de 16000 nummers. Dat is dus een hele hoop.
    Bijna alle nummers moeten lijden onder een Sound Check, wat op zich geen problemen geeft.
    Maar iTunes blokkeert nadat hij een paar nummers (5-10) ge-checkt heeft en de processor komt op 100% te draaien. Als ik iTunes dan force-quit is alles weer normaal maar van het moment dat ik iTunes terug opstart zit ie weer vast.

Ik heb geen idee hoe dit mogelijk is… Misschien omdat er zoveel nummers in de bibliotheek staan ?

Bijdrager
    waa

Ik heb het uit staan, want met 30.000+ nummers op een oude machine (500 MHz MP) loopt mijn machine gierend vast. Het grootste probleem is dat – en het klinkt alsof jij daar ook last van hebt – iTunes zo hard rekent dat de prefs opengooien om het uit te zetten al niet meer lukt.

Je zou ‘m een nachtje kunnen laten draaien – iets wat ik ook nog een keer wil proberen… Maar het weggooien van je iTunes prefs is ook een methode. Standaard staat het uit, namelijk.

Bijdrager
    Lexis

wat voor systeem heb je? G5 1.60 GHz staat in je onderschrift. Volgens mij zou dat gewoon vlekkeloos moeten gaan. Als je het dan op een G3 doet okee, maar op een G5:?

Bijdrager
    BIT

Ik vind het ook raar, maar nochtans is het zo…
    De tip van wawa werkt, bedankt !

Bijdrager
    Lexis

Fijn dat het is opgelost:D

Bijdrager
    BIT

Ik vind het toch maar een flauwe bug in iTunes. Het verwerken van grote muziekdatabanken zou inderdaad vlekkeloos moeten verlopen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.