9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    david s

iTunes ziet ineens sommige bestanden niet meer, dus uitroepteken

Mijn muziekbestanden , de hele iTunes map eigenlijk,staan sinds kort op een externe HD, een Mybook.

Gisteravond mijn Macmini herstart,terwijl er ook een andere HD aan hing, met films maar ook de iTunes map van mijn Macbook.
    Tot mijn verbazing bleek de locatie van de iTunes map ineens “toegewezen” aan deze laatste HD, dus de zaak klopte niet.
    Itunes daarom opnieuw opgestart met alt, de bibliotheek toegewezen aan de locatie Mybook\iTunes , en voor sommige bestanden ineens het bekende uitroepteken, dus vindt iTunes ineens de locatie van het bestand niet meer, terwijl de map er nog wel is.En dat van een paar honderd nummers.De procedure een paar keer herhaald, maar helaas.

Ik kan het wel oplossen,door deze nummers weer te importeren, maar ik wil dit niet elke keer meemaken als ik de zaak opnieuw opstart, dus aan jullie de vraag of dit euvel bekend is,
    hoe komt dit,
    hoe is het te voorkomen/herstellen?
    (Kan het ook iets met de itunes update te maken hebben?)

Bijdrager
    McMeller

Ben benieuwd naar twee dingen:
    – Je gebruikt sinds kort een externe schijf voor de iTunes-bibliotheek. Is er een (Time Machine)-backup van het moment dat deze nog lokaal stond?
    – Staan de bestanden wel in de bibliotheek, of zijn ze inderdaad weg?

Bijdrager
    david s
    McMeller op 10 oktober 2013

Ben benieuwd naar twee dingen:
    – Je gebruikt sinds kort een externe schijf voor de iTunes-bibliotheek. Is er een (Time Machine)-backup van het moment dat deze nog lokaal stond?
    – Staan de bestanden wel in de bibliotheek, of zijn ze inderdaad weg?

Ik heb idd een TM backup, de map iTunes van deze is hetzelfde als op de Mybook overigens.
    De bestanden staan wel in de map iTunes media,in de iTunes-bibliotheek stonden de bestanden met een uitroepteken ervoor.
    deze heb ik opnieuw toegevoegd aan de bibliotheek op de gebruikelijke manier via Archief>toevoegen…

Voor de goede orde ga ik er van uit dat de iTunes-bibliotheek datgene is dat met albumart etc in iTunes te zien is, en deze ahw afspeelt van de bestanden in iTunes media.Daarin is dus niets veranderd, er is niets verplaatst, reden waarom ik me afvraag waarom dit gebeurt.

ik lees nl wel vaker bij anderen ook dat dit gebeurt is, en dan is de oplossing het opnieuw toevoegen, wat me niet logisch overkomt omdat de bestanden er bij mij dus nog gewoon staan.

Bijdrager
    McMeller

Is de snelste oplossing misschien om je oude bibliotheek terug te zetten vanuit Time Machine? Misschien blijkt die in orde. Dan vervang je de bibliotheek op de externe schijf toch door die?

Bijdrager
    david s

dat snap ik wel, maar ik wil weten waarom dit ineens gebeurd is.
    het kan toch niet zo zijn, dat elke keer als ik de MM herstart ik de bibliotheek moet terugzetten?
    ik wil daarom weten wat er “fout” is gegaan om dit te voorkomen.
    de bestanden zijn inmiddels al teruggezet overigens, heeft me een halfuur tijd gekost.

Bijdrager
    McMeller

Want je verwacht opnieuw op het probleem te stuiten bij een herstart?

Bijdrager
    david s

Nou ja, ik ben er wel een beetje huiverig voor.Maar goed, tijd zal het leren, doch iTunes kent zoveel instellingen,en soms geheimen te noemen?, ik heb toch het gevoel dat er iets mis moet zijn gegaan.
    Heb nu een paar keer de zaak herstart, nu geen problemen.
    Ik zie verder wel als er geen verklaring voor is.

Bijdrager
    Franky Mac

Vreemd, hebben beide externe schijven soms dezelfde naam Mybook?

Om ruimte te sparen op mijn MacBook Air heb ik mijn muziek op een 32GB mini USB flash drive staan. In eerste instantie had ik mijn hele iTunes map erop, maar dat gaf problemen. Soms was iTunes de locatie van de iTunes map op de flash drive kwijt (timing problemen?) en verwees dan naar ~/Music/iTunes en kreeg ik die uitroeptekens voor de nummers. Uiteindelijk heb ik alleen de Music map (~/Music/iTunes/iTunes Media/Music) naar de flash drive verplaatst en in de iTunes media map (~/Music/iTunes/iTunes Media) dmv. een symlink (dus geen alias!) een verwijzing naar die Music map. Dat werkt bij al anderhalf jaar prima.

Bijdrager
    david s
    Franky op 13 oktober 2013

Vreemd, hebben beide externe schijven soms dezelfde naam Mybook?

Nee,
    de andere HD heeft een andere naam, is ook geen Mybook ,maar een Toshiba.

Ik weet nog steeds niet wat er nou aan de hand was, wel dat de boel fors in de war leek…

Zo bleek ik in de map iTunes op de Mybook ineens een tweede map Music te hebben, waarin o.m het laatst toegevoegde materiaal stond.
    Samenvoegen van beide en het verwijderen van een van de 2 mappen,gaf ook niet het gewenste resultaat, als ik dan weer iets toevoegde aan de bibliotheek via Archief>Toevoegen aan etc. creƫerde Itunes zelf weer een 2e map Music!.

Niet te volgen.Ik zal wel iets fout gedaan hebben, maar ik weet niet wat, dat is het ergerlijke er aan.
    dus uiteindelijk besloten de hele map Music in itunes media te wissen, en van de TM backup alles weer in de bibliotheek toegevoegd.

Nu klopt alles weer, in de toekomst er maar voor zorgen bij eventuele herstart van de MM er geen 2e schijf met Itunes aan hangt, en nu maar gewoon hopen dat het blijft zoals het nu is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.