9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    loisjuh

iTunes zet alle nummers dubbel in library??

ik ben sinds begin april overgestapt op n mac mini (g4 1,5 ghz) en ben hier op zich heel tevreden over.

Ik gebruikte in windows al itunes en vond het een geweldig programma.
    maar nu ik die mac mini heb, lijkt het wel of het niet meer zo lekker werkt.
    als ik namelijk al mijn muziek uit de map music wil halen en het in mn library wil zetten, zet hij alles er dubbel in. ik weet heel zeker dat ik niet 1000 nummers 2x op mijn mac mini heb staan. wat kan ik doen om alle dubbele nummers in 1x weg te gooien??

ik heb een flink aantal nummers los in de map muziek staan, en dan nog een zootje die itunes zelf in mapjes heeft gezet, dus moet ik al die nummers ook nog eens per mapje gaan toevoegen. kan itunes dit ook in 1 x????

ik wordt er nogal gek van om elke keer alle dubbele nummers per stuk te selecteren. de muis werkt toch al niet zo lekker als in windows (had daar de mousespeed op zijn hoogst staan, de hoogste mousespeed in mac osx is daar ongeveer de helft van naar mijn gevoel), dus daar word ik knettergek van. (ik weet dat dit weer een ander onderwerp is, maar toch, weet iemand hier iets op?? mousezoom heb ik er al op staan, maar ik heb nog steeds t idee dat mn muis door n bak stroop geduwd moet worden, ondergrond is wel hetzelfde gebleven trouwens)

er is iedere keer wel wat waardoor ik mn library leeg moet gooien en alles er opnieuw inzetten.

ik heb voor mn ipod 2 aparte playlists (geen slimme, omdat ik per nummer wil bepalen of ik die erop wil hebben) dus moet die ook iedere keer weer aanmaken. is er een manier waarop deze lijsten kunnen worden bewaard??

heb mn macmini nu vanaf 1 april, en dit is al de 3e keer dat ik alles er opnieuw in moet zetten.
    begin hier toch aardig wanhopig van te worden, want heb niet echt zin om haast iedere week heel mn itunes opnieuw ” in te richten” .

kan iemand mij uit de brand helpen??

alvast bedankt!!!

groetjes louise

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”loisjuh”

wat kan ik doen om alle dubbele nummers in 1x weg te gooien??

iTunes -> Wijzig -> Toon dubbele nummers zou je een eindje op weg moeten kunnen helpen, denk ik.

De makkelijkste manier lijkt me echter om gewoon de bibliotheek leeg te kieperen en alle muziekbestanden er opnieuw in te slepen. Op die manier zou alles er maar één keer in moeten staan. Je verliest zo wel eventuele waarderingen en zo die je toegewezen hebt aan nummers.

”loisjuh”

ik heb een flink aantal nummers los in de map muziek staan, en dan nog een zootje die itunes zelf in mapjes heeft gezet, dus moet ik al die nummers ook nog eens per mapje gaan toevoegen. kan itunes dit ook in 1 x????

Ja, gewoon alles in één keer op iTunes gooien, dan haalt hij er vanzelf de nummers uit.

”loisjuh”

ik heb voor mn ipod 2 aparte playlists (geen slimme, omdat ik per nummer wil bepalen of ik die erop wil hebben) dus moet die ook iedere keer weer aanmaken. is er een manier waarop deze lijsten kunnen worden bewaard??

Huh? Dat zou automatisch moeten gebeuren — als de lijst aangemaakt is, dan is hij er als het goed is tot je hem wist. Volgens mij klopt er ergens iets niet, maar wat … ?

Moderator
    unSOUND

Volgens mij gaat het dan ook fout omdat je EN iTunes de bestanden laat beheren, maar zelf ook in de mappen zit te rommelen… Dat gaat natuurlijk niet werken.

Als je een download-programma gebruikt zoals LimeWire of Poisoned, worden de bestanden gedownload, maar ook aan iTunes toegevoegd. Die nummers hoef je dan niet ook nog eens aan iTunes toe te voegen…

Bijdrager
    loisjuh
    ”Jakko

De makkelijkste manier lijkt me echter om gewoon de bibliotheek leeg te kieperen en alle muziekbestanden er opnieuw in te slepen. Op die manier zou alles er maar één keer in moeten staan. Je verliest zo wel eventuele waarderingen en zo die je toegewezen hebt aan nummers.

Hiermee heb ik dus steeds de problemen. dan staat alles er twee keer in. ik selecteer dan gewoon alle muziekbestanden en importeer deze in itunes. moet ik ze dan allemaal een voor een in de library zetten??

”loisjuh”

Huh? Dat zou automatisch moeten gebeuren — als de lijst aangemaakt is, dan is hij er als het goed is tot je hem wist. Volgens mij klopt er ergens iets niet, maar wat … ?[/quote]

dat lijkt mij ook, dat hij ze zou moeten onthouden. de namen onthoudt hij wel, maar niet de nummers die erin staan…. heb wel in spotlight de playlist gezocht, maar kan ik hem ook niet mee vinden…:(

Bijdrager
    Nietzman

Staan er toevallig m3u (Of andere playlistbestanden.) in de map?

iTunes heeft de strontirritante eigenschap om eerst de nummers zelf in je DB te zetten, en dan ook nog eens die playlist in te laden. En dan krijg je je muziek twee keer in je Library.

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Nietzman”

Staan er toevallig m3u (Of andere playlistbestanden.) in de map?

iTunes heeft de strontirritante eigenschap om eerst de nummers zelf in je DB te zetten, en dan ook nog eens die playlist in te laden. En dan krijg je je muziek twee keer in je Library.

Op zich wel logisch, je voeg een aantal bestanden toe en dat doet je Mac ook braaf, Gewoon op de m3u file dubbelklikken en alle muziek word toegevoegd aan je iTunes Lib. als je het zo ingesteld hebt.

Bijdrager
    Nietzman

Mhoa, de software zou intelligent genoeg moeten zijn om te denken dat dat niet helemaal de bedoeling is als ik een map met tig submappen (Lees: Mijn hele muziekverzameling.) in één keer in iTunes plemp.

Bijdrager
    loisjuh

ik heb nu mn library nog een keer leeg gegooid en alles nog een keer erin gezet, nu staat alles er wel gewoon 1x in… beetje vaag, vooral omdat de vorige keer ook alles er 2x in stond.. :?

maar goed, nu zijn nog steeds mn playlists weg. heb in spotlight nu ook gezocht op m3u maar daar kan hij ook niks mee vinden.. is er nog een andere manier waarop ik mn playlist terug kan vinden (en opslaan) ???

Bijdrager
    Len

iTunes maakt geen aparte afspeellijsten aan maar een bibliotheek. Het programma werkt dus heel anders dan WinAmp.

In de bibliotheek komen alle nummers te staan. Het is vervolgens de bedoeling dat je in het iTunes venster afspeellijsten maakt en daar de nummers vanuit de bibliotheek in toevoegt (dus NIET vanaf de harde schijf).
    De afspeellijsten zijn gekoppeld aan de bibliotheek. Gooi je dus je bibliotheek/library leeg dan zijn ook je afspeellijsten leeg. Gooi je echter alleen een afspeellijst leeg, dan staan de nummers nog gewoon in de bibliotheek en dus ook in andere afspeellijsten.

De bibliotheek kun je vinden in je thuismap onder “Muziek”. Het bestand heet “iTunes Library”. Als je dus helemaal overnieuw wilt beginnen gooi je dit bestand weg. Helaas kun je niet je afspeellijsten uit dit bestand halen.

Je kan iTunes zo instellen dat het nummers automatisch kopieert en bijhoudt. Dit is zeer handig, als je weet dat iTunes dat doet tenminste.
    iTunes kopieert dan alle toegevoegde nummers naar de iTunes Music map en organiseert ze daar op basis van de MP3 tag (nummernaam, artiest, en wat je nog meer ingevuld hebt). Je kan de originelen dan weggooien, iTunes heeft immers een kopie. Als je dan een liedje uit de bibliotheek/library weggooit kun je er meteen voor kiezen om het bijbehorende bestand weg te gooien. Zo hou je de boel een beetje netjes. Afspeellijsten bevatten alleen verwijzingen, en als je dus iets uit een afspeellijst verwijderd zal het bestand gewoon in de bibliotheek blijven staan.

Wel, dat is het idee achter iTunes. Ik hoop dat dit iets duidelijk maakt. Het dubbelklikken van .m3u afspeellijsten zorgt er helaas voor dat iTunes al die nummers dubbel aan de bibliotheek toevoegd als ze er al instonden (de bestanden echter NIET, dus als je met de dubbelen de bestanden weggooit als je iTunes hebt ingesteld om alles naar z’n map te kopiëren en de originelen al hebt weggegooid heb je een probleem). Veel succes, en mocht het iTunes idee je niet bevallen kies hier dan een alternatief uit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.