7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    diederik10

Adresgegevens worden niet meegenomen bij synchroniseren

hi all

have this problem and searched all over but can’t find a solution.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Nu de Nederlandse vertaling[/mod]:

Ik heb het volgende probleem. Hoop dat iemand een oplossing heeft
    (heb mac snowleopard os 10.6.6 en ihpone 3gs)

Als ik mijn Iphone sync met itunes worden de adresboek gegevens niet mee genomen.
    Ik zie in het adresboek wel de gegevens staan. Ik heb twee subgroepen in het adresboek maar die zie ik niet eens in tunes niet in de lijst bij de adresboek gegevens.
    Lijkt daarom dus wel of hij het adresboek helemaal niet ziet.
    De Calender synct wel

Wat heb ik al gedaan:
    Sync met adresboek gegevens aan
    En weer uit
    Met “Vervang contacten” bij geavanceerd
    En weer uit
    Heb mn reserve copien in itunes weggegooid
    Heb apparaten gewist bij isync
    Heb de iphone software opnieuw geinstalleerd dus helemaal leeg
    Heb het adresboek geleegd en daarna de reserve copie weer terug gezet
    (Via export en import adresboek)
    daarna weer alles geprobeerd met syncen met en zonder
    ik begrijp het niet. Waarom ziet itunes de gegevens in het adresboek niet.
    Ze staan er gewoon in.

De reden voor dit alles is dat ik begon met het opschonen van mijn contacten in mijn adresboek. Om de een of andere reden werden na syncen niet alle adressen naar de phonge gecopierd en toen dus van alles geprobeerd en nu ziet hij dus helemaal niets meer. Gevolg al mijn contacten zijn van mn phone af.

Wie heeft enig idee?

Avast dank
    Groet
    diedeirk

Bijdrager
    Hansi2124

Hallo Diederik,

Aan je naam te zien ben je een Nederlander. OMT is een Nederlandstalig forum. Je kan daarom je bericht gewoon in het Nederlands plaatsen.

Bijdrager
    diederik10

ha ja, ik zag al zoveel engelse teksten dat ik dacht dat de site inmidels een grotere (buitenlandse) doelgroep had
    vandaar het engels
    maar antwoorden in t nederlands worden ook zeker gewaardeerd.:)

Moderator
    Poezenbeest

Als je op je avatar gaat staan, zie je een bewerk-knop verschijnen, je mag je post gaan vertalen.

Bijdrager
    Vinhelper

Kort gezegd staat er dit, als je het vertaald:

————

Een Mac met OS X 10.6.6, en een iPhone 3GS met iOS ….(aanvullen door TS!)

Maar de contacten uit het adresboek willen niet meer synchroniseren met de iPhone.

Het volgende is geprobeerd:

– in iTunes het synchroniseren van contacten aan- en uitzetten
    – synchroniseren met wel- en niet overschrijven van de Adresboekcontacten
    – synchronisatiegegevens verwijderen in de voorkeuren van iTunes en uit iSync
    – iOS opnieuw geïnstalleerd
    – Adresboek op de Mac gebackupped en verwijderd en opnieuw met iPhone gesynchroniseerd
    – Adresboek op de Mac weer teruggezet en opnieuw gesynchroniseerd met de iPhone

Maar het helpt geen van allen.

Het lijkt net alsof iTunes de inhoud van mijn Adresboek niet ziet, misschien is dat omdat ik een groep contacten heb. Die groep zie ik namelijk niet terug in iTunes.

Het probleem is allemaal begonnen toen ik de contacten van mijn iPhone heb verwijderd, omdat het een zooitje was. Toen heb ik daarna het adresboek op mijn Mac gefatsoeneerd, maar nu komen de contacten niet meer in mijn iPhone te staan.

Weet iemand een oplossing?

———-

Zo, en deze post helemaal getyped op een iPhone, vanuit de trein van Roosendaal naar Breda op een regenachtige ochtend, terwijl er in Breda een groep mensen kwam aanrennen die vervolgens net te laat waren om nog met de trein mee te kunnen.:lol:

Bijdrager
    diederik10

ha,

Mijn nederlandse tekst die ik in de post erna had gezet is inmiddels verplaatst en hier neer gezet.
    dank Hans.

vinhelper,
    dank voor de vertaal moeite. de tekst stond er echter ook al in het nederlands

vraag blijft.
    groet

diederik

Bijdrager
    diederik10

Voor degene die hier ook nog eens tegenaan loopt

mijn adres bleek corrupt
    zie je niets van.

oplossing was:
    eerst alle contacten exporteren als vcard.
    (alle gegevens in een keer exporteren heb je niets aan want apple copieert dan gewoon de corrupte database)

dan alle gegevens verwijderen uit folder bibliotheek/ application Support/adresbook
    adresboek op nieuw starten
    dan krijg je een lege db
    en daar de contacten een voor een weer in terug zetten

ik had ook de firmware op mijn phone terrug gezet dus ook weer een lege phone.
    maar mischien werkt het ook als je bij syncen alleen kiest voor gegevens vervangen op ihpone (onder geavanceerd) bij contacten.

groet
    diederik

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.