5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    maceddy

[iTunes] Winamp streams afspelen

Mocht je denken dat je de leuke streams die de Windows gebruikers altijd hebben in hun Winamp niet op je Mac kan afspelen, dan heb je het mis!

Ik heb nu sinds een aantal weken D I G I T A L L Y I M P O R T E D aanstaan (sorry voor de spaties, maar zo heet die zender nou eenmaal).

Kijk op ShoutCast.com voor meer info.
    Hij herkent de .pls files automatisch als iTunes bestanden…

Heb zelf een nieuwe playlist aangemaakt met ‘Eigen radio’.
    Kun je ze zo indroppen vanuit de Library:)

Bijdrager
    Ruben

Digitally Imported staat hier al WEKEN aan, hij staat namelijk ook gewoon in de “Radio” lijst van iTunes.:-P Daarnaast kan je via “StreamRipperX” vrolijk alle liedjes netjes opnemen als MP3 bestanden, inclusief netjes de juiste titel en artiest bij je MP3.;-)

Bijdrager
    Sad
    ”iRuben”

Digitally Imported staat hier al WEKEN aan, hij staat namelijk ook gewoon in de “Radio” lijst van iTunes.:-P Daarnaast kan je via “StreamRipperX” vrolijk alle liedjes netjes opnemen als MP3 bestanden, inclusief netjes de juiste titel en artiest bij je MP3.;-)

Coole zender! Alleen de streams opnemen kan als illegaal bestempeld worden.

Bijdrager
    Ruben
    ”colpolyp”

Coole zender! Alleen de streams opnemen kan als illegaal bestempeld worden.

Ik vraag me sowieso al af hoe die hele “zende” legaal in de “lucht” kan zijn. Ik geloof nooit dat ze netjes rechten afdragen voor de gespeelde muziek en er gaat over de diverse kanalen best wel het een en ander over het net op die manier.

Bijdrager
    Sad
    ”iRuben”

Ik geloof nooit dat ze netjes rechten afdragen voor de gespeelde muziek en er gaat over de diverse kanalen best wel het een en ander over het net op die manier.

Nou dit is volgens mij een shoutcast station en die dragen allemaal netjes bakken met geld af!

Vorig jaar was er eens een actie omdat de bedragen ernstig verhoogd zouden worden. Toen hoorde je op alle shoutcast stations een Amerikaanse protest talkshow waarin men alleen maar klaagde over deze nieuwe ontwikkeling. Ik weet niet hoe het afgelopen is, maar mijn favo stationnetje (www.bassdrive.com) doet het gelukkig nog!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.