6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    joepie448

Itunes wil niet meer openen

Hallo,

Ik zit met het probleem dat Itunes niet meer wil openen. Hij geeft de melding: De map Itunes bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om in deze map te schrijven.
    Ik heb mijn PC verbonden met mijn XBOX 360, en toen waren mijn afbeeldingen, video’s en muziek weg. na Systeemherstel waren die weer terug, maar ik kon ze niet openen. Als ik bij Beveiliging keek van een bestand, stond er een onbekende gebruiker bij (S-1-5-21….)
    Als ik deze verwijderde, kon ik het bestand weer openen. Ik dacht dus dat dit ook het probleem was met Itunes, maar dit is niet het geval.
    Hij staat onder C/Program Files en ik gebruik Windows 7.
    Wie kan mij helpen?

Groet Joep Feskens

Bijdrager
    Pieterr

Klinkt als een probleem met schijfpermissies. Staat je eigen userid ook nog steeds als gebruiker voor de betreffende folder (en met de juiste permissies) in het lijstje?

[size=2]Overigens denk ik dat je bij een forum als Tweakers misschien sneller geholpen wordt, omdat de mensen op dit forum vooral kennis hebben van OS X.[/size]

Bijdrager
    joepie448

Bedoel je daarmee welke gebruikers er staan bij beveiliging?
    Daar staan JOEP-PC/Gebruikers en JOEP-PC/Administrators erbij, en die hebben volledig beheer.

Bijdrager
    joepie448

JOEP-PC/Gebruikers mag in de map Program Files alleen lezen en uitvoeren, mapinhoud weergeven en lezen. Bij schrijven staat dus geen vinkje. Als ik deze wel aanvinkt word de toegang geweigerd.

Bijdrager
    joepie448

Het is gelukt!
    Het was de map in Bibliotheken/Muziek/Itunes, en dus niet de map Itunes in Program Files.

Bijdrager
    Pieterr

Dat kan best kloppen. Het programma zelf, en de data die gebruikt worden (muziek + metadata) staan in aparte mappen. Goed dat je het zelf hebt kunnen oplossen.:lol:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.