6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    punchcard

iTunes wil niet installeren!

Hellup!

Ik wou iTunes opnieuw installeren, omdat-ie niet goed meer werkte. (library verdween, …)

Nadat ik de meest recente versie gedownload had van apple.com, en de installer opende, gaat het fout. De installer geeft aan dat de installatie ‘O bytes’ nodig heeft, en ik kan verder niks aan/uitvinken.

Heel vervelend probleem dus, want zonder itunes heb ik weinig aan mijn iPod en de 20 gig muziek op mijn PB.

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt!

s

Bijdrager
    tony montana

Wat ik altijd doe bij dit soort dingen is :apple: + F en dan zoeken op “iTunes”,
    dan alles wat van het programma te maken heeft weggooien..
    Vervolgens iTunes opnieuw installeren..
    Kan zijn dat ie ergens iets heeft/had staan wat niet op de juiste plaats stond..
    (of eerst effe een schijfhulpprog draaien alvorens te beginnen met instal)
    :wink:

Bijdrager
    punchcard
    ”tony

Wat ik altijd doe bij dit soort dingen is :apple: + F en dan zoeken op “iTunes”,
    dan alles wat van het programma te maken heeft weggooien..
    Vervolgens iTunes opnieuw installeren..
    Kan zijn dat ie ergens iets heeft/had staan wat niet op de juiste plaats stond..
    (of eerst effe een schijfhulpprog draaien alvorens te beginnen met instal)
    :wink:

nope tony, werkt niet :(
    toch bedankt voor de tip hoor!

iemand nog een idee? een software restore, met de met mijn PB meegeleverd ceedeetje? of iLife er proberen op te pleuren?

cheers!

Bijdrager
    nma

Als ik jou was zou ik voortaan eerst even uitzoeken waarom de library precies verdween. Opnieuw installeren is een beetje een paardemiddel. Wellicht ben je gaan schuiven met je bieb, en is iTunes toen het spoor kwijt geraakt. Via Preferences > Advanced kan je de locatie van de bieb ‘aanwijzen’.

Maar goed, nu je probleem: de indicatie die je krijgt wijst erop dat iTunes nog gewoon ergens staat en dat de installatie niet nodig is. Aan de andere kant heb ik ook eens zo’n indicatie gekregen en toen ging de installatie wel gewoon door (andere app trouwens..) Hmmm, iets anders zou ik zo snel niet weten. Sorry. Even goed zoeken naar iTunes elementen (vergeet Home > Preferences folder niet), handmatig verwijderen en dan nogmaals een poging doen de boel weer te installeren. Succes!

Ik wou iTunes opnieuw installeren, omdat-ie niet goed meer werkte. (library verdween, …)

Bijdrager
    punchcard
    ”nma”

Maar goed, nu je probleem: de indicatie die je krijgt wijst erop dat iTunes nog gewoon ergens staat en dat de installatie niet nodig is. Aan de andere kant heb ik ook eens zo’n indicatie gekregen en toen ging de installatie wel gewoon door (andere app trouwens..) Hmmm, iets anders zou ik zo snel niet weten. Sorry. Even goed zoeken naar iTunes elementen (vergeet Home > Preferences folder niet), handmatig verwijderen en dan nogmaals een poging doen de boel weer te installeren. Succes!/quote]

nope, nog steeds niks. echt raar, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
    vooral erg lastig :(

maakt niet uit of ik een installer van een (software restore/ilife) cd probeer, of itunes download, hij installeert niet

ik snap er niks van

kent iemand een goed alternatief voor itunes? liefst eentje die de ipod ook kan beheren.

bedankt!

s

Bijdrager
    Sybren
    ”punchcard”

Nadat ik de meest recente versie gedownload had van apple.com, en de installer opende, gaat het fout. De installer geeft aan dat de installatie ‘O bytes’ nodig heeft, en ik kan verder niks aan/uitvinken.

Ik had precies het zelfde probleem.

Ik wilde iTunes her installeren omdat het programma steeds crashte als ik een nummer aan het afspelen was, en dan probeerde een nummer in de iTunes Music store te beluisteren. Het programma sloot dan plots af zonder melding van een crash…

Tijdje niks van aangetrokken, maar toe ging het behoorlijk irriteren. Toch maar even naar Apple Care gebeld.
    Daar kreeg ik te horen dat ik de logfiles uit de bibliotheek moest “verversen”, of als dat niet werkte, een her installatie.

Het eerste werkte niet, toen moest ik dus iTunes opnieuw installeren en kreeg ik te maken met het zelfde probleem. Bij mij had het toen wel succes na het verwijderen van wat iTunes bestanden in de Finder.

Ik weet helaas niet welke bestanden ik allemaal heb verwijderd maar beide problemen zijn in ieder geval opgelost gelukkig. Ik weet niet of je nog met het probleem zit, maar bij mij is het dus goed gekomen. Pas wel op als je de iTunes bestanden verwijderd dat je je muziek bibliotheek niet verwijderd (die staat er namelijk ook tussen als je op “iTunes” zoekt).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.