7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    LisaLaponellie

iTunes werkt niet help!

Dag ik heb een best groot probleem (voor mij persoonlijk) waar ik al een hele lange tijd mee zit.

Mijn iTunes werkt niet meer zoals ik wil. Ik maakte veel gebruik van mijn iTunes om muziek op mijn iPhone 4S te zetten. Mijn vader heeft toen uit het niets besloten om mijn MacBook pro opnieuw te installeren. Nou ja op het eerste gezicht prima. Toen ik vervolgens weer nummers op mijn iPhone wilde zetten kwam ik erachter dat mijn iTunes niet handmatig stond. En nu komt het volgende.
    Ik wil de mijn iTunes handmatig instellen, ik klikte op de optie handmatig en vervolgens kwam iTunes met het bericht dat mijn iPhone met een andere bieb was gesynchroniseerd (dat kan niet want ik gebruikte alleen mijn MacBook pro). En als ik mijn iPhone met de bieb wilde laten synchroniseren, moest mijn telefoon gesynchroniseerd worden en hij word dan helemaal gewist. En ik wil dat niet, ik heb heel veel dierbare dingen op mijn iPhone staan.
    Ik heb momenteel het gevoel dat ik nu niet echt veel meer kan doen met mijn telefoon, maar ik ben ook bang om alles kwijt te raken.

Dus mijn vraag is: is er een mogelijkheid om je iTunes handmatig te zetten zonder dat mijn iPhone word gewist?

Groetjes!

Bijdrager
    TRML

Heb je soms een ander AppleID gebruikt na de her-installatie ?

Bijdrager
    LisaLaponellie

Als ik het me goed herinner had mijn vader even zijn apple ID gebruikt. Maar kort daarna heb ik me weer aangemeld met mijn apple ID.

Bijdrager
    LisaLaponellie

Zou het misschien daar aan liggen?

Bijdrager
    AppelJuice

Als je na herinstallatie met een schone bieb bent begonnen is het inderdaad een andere bieb.
    Kun je geen back-up terug zetten? Overigens als je alleen muziek wilt syncen en dus de iPhone aan de nieuwe bieb wilt koppelen is niet gelijk je hele iPhone leeg. Alleen de huidige muziek op je toestel is weg en er moet dus opnieuw muziek naar de iPhone worden gezet.
    Zorg er voor dat je bij de rest alle sync vinkjes uitzet.

Bijdrager
    LisaLaponellie

Ik heb geen backup gemaakt van mijn muziek bieb. Alles is weg, maar dat is geen probleem. Dus als ik mijn iPhone wil gaan koppelen en ik laat hem opnieuw synchroniseren met de nieuwe bieb dan raak ik niks kwijt aan apps, contacten en foto’s?

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Om dit probleem te verhelpen moet je je iphone aan de computer linken via USB. Je kunt dan kiezen voor de optie ‘importeer iphone’. Alle muziek, films, etc. Worden dan van de iphone naar de iTunes library gezet. Hierna kun je extra nummers toevoegen aan iTunes. Dan komen er dus extra nummers op je telefoon en raak je geen gegevens of media kwijt.

Succes ermee!

Voor eventuele resterende vragen hoor ik het wel!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.