11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    maceddy

[iTunes] Watch folder aanmaken?

Heeft iemand enig idee hoe ik in iTunes voor elkaar krijg dat ie een bepaalde playlist update (bij. 1x per uur) als er nieuwe bestanden in de betreffende map komen te staan?

Ik heb op mijn HD in mijn Music map een mapje genaamd ‘Update’.
    Hierin zet ik steeds nieuwe MP3’s.

Nu wil ik dat iTunes dus steeds de nieuwe MP3’s in de playlist ‘Update’ zet.

Het schijnt te kunnen met Folder Actions, maar ikzelf heb geen idee hoe!
    Wie o wie kan ff helpen?

BVD:)

Bijdrager
    MacAttack

dat doe je met slimme afspeellijsten. Als je bvb alles in je iTunes library een beoordeling geeft dan komen bvb alle nieuwe songs (zonder beoordeling dus) onmiddelijk in die lijst staan.

Experimenteer zelf wat met die slimme afspeelijsten er zullen ook wel andere oplossingen zijn.

Bijdrager
    maceddy

Ja, maar dat werkt dus alleen met nummers die al in de Library staan.

Ik wil dus dat nieuwe nummers in een map op mijn HD automatisch aan playlist ‘Nieuw’ worden toegevoegd.

Bijdrager
    Ruben
    ”maceddy”

Ik wil dus dat nieuwe nummers in een map op mijn HD automatisch aan playlist ‘Nieuw’ worden toegevoegd.

Het moet mogelijk zijn, maar vraag me niet hoe. Acquisition en Poisoned doen dat bijvoorbeeld ook, die proppen nieuw gedownloade muziek ook netjes in hun eigen Library binnen iTunes… als iTunes nog niet gestart is doen ze dat ook nog FF vanzelf.:-P

Bijdrager
    maceddy

Ik zal AppleScript en Folder Actions eens gaan uitpluizen, misschien dat ik wel iets kan uitvinden…

U hoort nog van ons:P

Bijdrager
    Elstar

Acquisition doet dit inderdaad automatisch. Maar het zou bijvoorbeeld ook met de slimme afspeellijsten kunnen:

Zo hou ik dus de laatste GB aan toegevoegde MP3’s bijelkaar.

Bijdrager
    maceddy

Die je wel zelf toegevoegd moet hebben aan de database denk ik??

Bijdrager
    HSL

ik neem aan dat je ook wil dat de bestanden die je in de bepaalde map dan in je iTuneslibrary wil laten zetten.. en in de playlist nieuw!!

dat is een goed idee dat wil ik ook,.. dan hoef ik niet steeds mijn muziek hd in mijn library te slepen zodat itunes hem gaat updaten!!

Bijdrager
    maceddy

Yep!!

En het kan dus op één of andere manier met Folder Actions en het add scripting commando van iTunes…

Maar moet even uitzoeken hoe (en daar ben ik op dit moment te lui voor):P

Bijdrager
    HSL

als ik jou was zou ik gewoon 4 dagen 19 uur en 26 minuten wachten..:D

Bijdrager
    maceddy

Ik zag inderdaad vanmiddag bij mijn pa hoe makkelijk die Folder Actions werken… (op de 7B85)

Wauw!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.