10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Wilson

iTunes was nummers kwijt; symbool ‘missing’ blijft

Als dit al ergens wordt behandeld, verbrandt me levend of zing iets van Celine Dion voor me;-)
    (heb gezocht, echt waar)

Vanmorgen zag mijn Macje op de een of andere manier mijn externe LaCie schijf even niet meer.
    Nadat ik die had uitgezet en weer opgestart was gelukkig het probleem verholpen.

Probleem is nu: in iTunes heb ik voor al mijn ongeveer 6000 songs een ‘missing’ symbooltje staan. Als ik er op dubbelklik, begint het nummer gewoon te spelen, m.a.w. iTunes heeft al lang de link naar de mp3’s al weer gelegd, maar die symbooltjes krijg ik maar niet in één actie weg.

6000 keer dubbelklikken kan, maar als iemand een snellere oplossing weet…

M

Bijdrager
    iDaan

ik weet er wenig van, maar je zou kunnen proberen om je library te exporteren onder archief > exporteer bibliotheek en dan sla je hem ergens op, even opnieuw inladen en misschien is dan alles weer in orde:) maar zoals ik al zei, weet niks zeker

Moderator
    unSOUND

Appeltje-o, en dan de map “iTunes music” aanwijzen.

Bijdrager
    Wilson

Beide methodes gaan er voor zorgen dat ik alle nummers dubbel in mijn bibliotheek krijg.

Dat is (dus) niet de bedoeling. Het gaat erom, dat ik alle afspeellijsten etc behoud zoals ik ze nu heb, maar dat iTunes die symbooltjes niet meer laat zien.

Moderator
    unSOUND
    ”Wilson”

Beide methodes gaan er voor zorgen dat ik alle nummers dubbel in mijn bibliotheek krijg.

Heb je mijn optie al geprobeerd dan ?

Bijdrager
    Wilson
    ”unSOUND”

Hoe bedoel je dit unSOUND, vergis ik me?
    (heb het nog niet geprobeerd)

M

Bijdrager
    extraa

Misschien is je ITunes Music Folder Location gewijzigd?

Preferences–>Advanced–>tabje General..

Bijdrager
    turrrbothijs

verwijder alle liedjes uit iTunes, en voeg ze dan op nieuw toe
    maak wel ff back up je van je libary file

Bijdrager
    iDaan

verwijder alle liedjes uit iTunes, en voeg ze dan op nieuw toe
    maak wel ff back up je van je libary file

dat bedoelde ik dus. met exporteren en opnieuw toevoegen. behoud je ook je afspeellijsten. heb precies hetzelfde probleem gehad.

Moderator
    unSOUND
    ”Wilson”
    ”unSOUND”

Hoe bedoel je dit unSOUND, vergis ik me?

iTunes is slim genoeg om te zien welke nummers hij reeds heeft. In dat geval gaat hij niets dubbel importeren, alleen de locaties aanpassen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.