5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

iTunes vs Music app

Ik overweeg over te gaan stappen van Mojave naar Catalina. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. beheer en afspelen van muziek in de nieuwe Music app in vergelijking met iTunes?

Missen jullie zaken in de nieuwe app of is het een vooruitgang?

Alvast bedankt.

PS ik heb toen Catalina net uit was de overstap al eens gedaan maar ik miste wat functionaliteit in de Music app ik kan me alleen niet meer herinneren wat. Het had iets te maken met de Nummers weergave en de kolombrowser volgens mij.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Groentenboer.
    Bijdrager
    fnk

Music app mist een hoop tegenover iTunes, het is nog niet een vooruitgang te noemen.
    Maar er is een app (Retroactive) waarmee je oude apps zoals iTunes toch kunt installeren.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat de Music app minder doet/kan dan iTunes ligt voor de hand. En wel om twee redenen:

1) iTunes groeide uit tot meer dan alleen maar muziek.

2) “Zo simpel mogelijk”  is een credo geworden van Apple. Dat hebben we ook bij b.v. Foto’s en iMovie gemerkt waar veel kritiek op was en dat leidde tot enige verbetering.

Bijdrager
    Groentenboer

Ik herinner me nu dat in de eerste versie van de Music app de kolombrowser niet meer beschikbaar was. Dat is inmiddels hersteld. Wat nu o.a. nog ontbreekt is dat in de Song (Nummers) weergave de coverart niet kan worden weergegeven.

Maar wat ontbreekt er nog meer in de Music app in vergelijking met iTunes?

Bijdrager
    csteelooper

Een voor mij belangrijk gemis is het beheer van ringtones. Gelukkig kun je ze wel nog steeds op je iDevice zetten door er .m4r-bestanden naartoe te slepen, maar deze zie je niet meer in de Music app noch in de Finder in de aangesloten iPhone. Je kan er dus níet meer voor kiezen om bepaalde bestanden wel in je muziekcollectie (als Ringtone) maar níet op je iDevice te hebben, zoals dat vroeger wel kon. Nu maakt dat niet direct heel veel uit, maar als je zelf tonen maakt en er dus nogal een boel hebt, is dat wel handig.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.