13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    nk22

iTunes vs de rest

Hoi.

Ik heb op iTunes de HD-film ‘Chronicle’ gekocht en dat vond ik een geweldige film. Nu leek het me leuk om deze op DVD te zetten met FCPX om er daarna ook met mijn DVD-speler er van te kunnen genieten. Dat bleek erger dan ik dacht:(

Het schijnt niet mogelijk te zien vanwege een of andere hotemetoot bij Apple die er beveiliging bij iTunes opzette. Ik bedoel, ik zet hem niet online, of geef hem door aan vrienden, dus wat zeuren ze nou?

Dus ging ik maar op Google zoeken. Daar vond je 9999999999999999x het zelfde programma, waar je slechts 1 minuutje film DRM vrij kon maken, of je betaalde $50

Ik wil dit niet betalen en vraag me af of er een simpele en gratis manier voor is.

Groetjes,
    Nathan

Bijdrager
    Verdult
    nk22 op 11 februari 2014

Hoi.

Ik heb op iTunes de HD-film ‘Chronicle’ gekocht en dat vond ik een geweldige film. Nu leek het me leuk om deze op DVD te zetten met FCPX om er daarna ook met mijn DVD-speler er van te kunnen genieten. Dat bleek erger dan ik dacht

Het schijnt niet mogelijk te zien vanwege een of andere hotemetoot bij Apple die er beveiliging bij iTunes opzette. Ik bedoel, ik zet hem niet online, of geef hem door aan vrienden, dus wat zeuren ze nou?

Dus ging ik maar op Google zoeken. Daar vond je 9999999999999999x het zelfde programma, waar je slechts 1 minuutje film DRM vrij kon maken, of je betaalde $50

Ik wil dit niet betalen en vraag me af of er een simpele en gratis manier voor is.

Groetjes,
    Nathan

Het is niet verzonnen door een of andere hotemetoot bij apple. dit is de stugheid van de entertainment industrie waar dit geblokkeerd wordt.

Als ik jouw was zou ik de film gewoon downloaden.

Bijdrager
    nk22

Als ik jou was zou ik de film gewoon downloaden

Wel, dat heb ik gedaan, bij iTunes zelf nog wel.

Moderator
    Mac Daddy

Een HD film op DVD zetten is ook niet slim. Hierdoor zal je hem moet verkleinen naar SD namelijk. Wil je HD zal het een Blu-ray moeten zijn als je het op fysieke media wilt hebben. Een andere mogelijkheid zou een Apple TV zijn. Hiermee kan je je aangekochte films op je tv bekijken. Als die een HDMI aansluiting heeft uiteraard.

De DRM zit helaas op de films ja. Dat heeft Apple niet verzonnen, maar de grote filmstudios. In de muziekindrustrie is het gelukkig allemaal zo’n beetje voorbij, maar de filmindustrie is een oude industrie en vernieuwingen gaan dan helaas trager.

Moderator
    Mac Daddy

Wat Verdult bedoelt is nogmaals via een andere weg downloaden. De weg die BREIN niet zo leuk vindt, zeg maar. Dat kan ook uiteraard.

Bijdrager
    SunKeeper

En dat is ook helemaal niet strafbaar, want je hebt de film al in je bezit. Als je naar de winkel was gerend om een fysieke DVD te halen is het ook toegestaan om voor eigen gebruik een kopie te maken.

Dus zolang je niet een stapel blanke DVD’s gaat zitten branden om op Marktplaats te zetten is er weinig aan de hand.

Bijdrager
    nk22

Ok. Wel dan doe ik dat wel.

Bijdrager
    nk22

Ik snap het wel dat de filmmakers dat niet leuk vinden, maar waarom moet er nog steeds DRM dan op iTunes-films zitten?

Bijdrager
    Rickje

Bijdrager
    nk22

bedankt!

Bijdrager
    computer space

Van digitale download in HD naar DVD is niet alleen qua resolutie bagger, je moet ook iets doen met de snelheid. Film is 23.976beelden/s, PAL 50 halfbeelden. Doe wat wiskunde en je ziet dat dit niet lekker past. De profi DVD’s lopen daarom 4% sneller (zoek maar eens PAL speedup), maar of je dat even doe-het-zelf kunt doen?

Mijn advies: DVD eruit. Was een leuk apparaat bij een CRT, maar sinds de dikke buis weg is uit menig huishouden is het echt een zinloos apparaat geworden.

Bijdrager
    nk22

Mijn advies: DVD eruit. Was een leuk apparaat bij een CRT, maar sinds de dikke buis weg is uit menig huishouden is het echt een zinloos apparaat geworden.

Toch, als je zo’n scherm hebt voor in de auto kan het nog best handig zijn

Anoniem

Neem een usenet-accountje en download daar de film. Op usenet is hij in elk geval genoeg te vinden. Zie hier

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.