5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    janjaap

iTunes volledig overzetten van ene externe schijf naar andere

LS,
    Ik weet er zijn al vele topics geschreven over het verplaatsen van iTunes bestanden, toch kom ik er niet uit. Ik gebruik iTunes 10.6 en heb zowel mijn bibliotheek als muziekbestanden op een externe HD staan.
    Nu wil ik dit hele zwikkie overzetten op een andere HD. Rara hoe doe ik dat?

In de aanwijzingen die ik tot dusver gelezen heb, en vooral die van Apple zelf, gaat men er van uit dat de bibliotheek op de Mac is en blijft. Dus dat iTunes naar de STANDAARD locatie van de bibliotheek zoekt. Maar mijn bibliotheek staat dus niet op de standaard locatie.

Bijdrager
    k-the-ripper

-iTunes afsluiten
    -Huidige library (iTunes Music) gewoon kopiëren naar nieuwe locatie
    -iTunes opstarten met ALT toets ingedrukt
    -Kies voor choose library (of de nederlandse variant daarvan) en navigeer dan naar je nieuwe library
    Klaar !:)

Voor je de oude wegknikkerd wel goed testen of daadwerkelijk alles aanwezig is.

Bijdrager
    fred44nl

dat klopt wel, onder voorwaarde dat alle muziek ook echt in de library zit.
    iTunes kan ook heel goed werken, als dat niet het geval is.
    dus controleer eerst of alles er in zit.

Bijdrager
    Beech

Hier staat het keurig beschreven. Let vooral op stap 11.

En dit is nog uitvoeriger.

Bijdrager
    janjaap

Thanks guys! Inmiddels is het voor elkaar. Er zijn eigenlijk twee paden die je kan bewandelen. Je kan iTunes de directory laten maken en het kopieren van de bestanden laten doen, of je kan het zelf handmatig doen.
    Dat had ik eigenlijk in eerste instantie niet scherp. Ik heb voor de manier van k-the-ripper gekozen, dus handmatig. Daar moet nog wel bij gezegd, dat je als laatste stap JA zegt op de vraag van iTunes: Wilt u alles overzetten? Dat gaf bij mij in het verleden verwarring, dan dacht ik: ik heb alles toch al gekopieerd, hoezo nog een keer overzetten? Maar goed, dat moet dus wel en gaat niet zozeer over het kopieren van bestanden maar meer over bibliotheekgegevens denk ik.
    Anyway, na die JA op Overzetten was het klaar.

Wel grappig eigenlijk hoe de aloude windows manier van directories kopieren er zo ingebakken zit, terwijl Apple met iTunes een prima manier heeft om iTunes het werk te laten doen. Zie voorbeeld van Beech.
    Overigens is het tweede voorbeeld van Beech niet van toepassing, die gaat er van uit dat je iTunes van de ene interne HD (lees standaard locatie) van een Mac naar de andere interne HD (lees standaard locatie) van een Mac kopieert.
    Thanks!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.