11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

iTunes (Music) vindt geen bibliotheken in Catalina

Heb ik nu dit probleem alleen, of vergis ik me? Ik vind nergens iets op het forum over dit.

Ik heb gretig de upgrade gedaan en probeer nu Ă©Ă©n van mijn oude bibliotheken te openen met de nieuwe ‘Music’.

Ik hou de optie-toets in en navigeer naar de bibliotheek. Dan kan ik die map openen, maar verder geraak ik niet.

Een nieuwe aanmaken gaat wel.

Helaas heb ik geen Mojave mac meer dus ik kan niks testen. Doe ik nu iets fout?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door Sylvester.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vreemd want in dit topic was er juist een probleem m.b.t. iPhoto -> Foto’s terwijl het omzetten van iTunes naar Muziek geslaagd was…

Bijdrager
    Sylvester

Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Mijn libraries waren zodanig gemaakt dat de library en artwork enz… op de Mac in de muziek-map stonden, en de muziek zelf elders. Dus niet de muziek in de library maar elders.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Zou best kunnen. Een updater of een geheel nieuw programma raakt wel vaker in de war als bepaalde data niet staat waar het verwacht wordt. Het zou in ieder geval verklaren waarom het bij iemand anders wel goed gaat.

Inactief
    Anoniem

<p class=”cite”>Sylvester op 13 oktober 2019 om 08:07</p>
    Doe ik nu iets fout?

Je moet de “iTunes Library.itl” selecteren, alleen de map openen volstaat niet meer sinds Catalina. Of werkt dat ook niet?

Bijdrager
    Sylvester

Ik ben ondertussen ‘iets’ verder.

Ik heb inderdaad een aantal bibliotheken waarin  “iTunes Library.itl” staat. Als ik die selecteer, vraagt hij om deze opnieuw te bewaren, waarschijnlijk als een ander formaat of indeling. Ik veronderstel dat dit normaal is. Als ik hem laat omzetten, zie ik mijn muziek van die library. Niet alle metadata (album art) klopt, maar dat is voor later.

Maar ik heb ook een aantal libraries waarin “iTunes Library” staat, en dat document lijkt op een ‘exec’ – unix bestand. Het zijn deze die ik niet werkende krijg.

Waar komt dit in hemelsnaam vandaan?

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door Sylvester.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik kan je helaas niet verder helpen daar ik niet met Catalina werk.

Bijdrager
    Sylvester

Weer iets verder…

Ik heb die .exec library hernoemd naar “iTunes Library.itl” en dan zet hij hem goed om.

Dus voor zover ben ik gered.

Ik zie wel nog een ander probleem dat misschien geen probleem is…?

De bib staat op mijn MacBook pro en mijn muziek staat op mijn NAS. Op die NAS had ik AFP afgezet om alzo alleen via SMB te kunnen connectoren. Met AFP heb ik altijd problemen op die Synology.

Als ik nu een nummer start dat op de NAS staat, zegt hij dat hij een probleem heeft met de verbinding naar 192.168.1.41, maar start toch het nummer.

Als ik op de NAS het AFP protocol terug aanzet, gaat alles goed. Waarschijnlijk is die muziek via AFP op de NAS gezet ???

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>Sylvester op 13 oktober 2019 om 18:00</p>
    Weer iets verder

Ik heb die .exec library hernoemd naar “iTunes Library.itl” en dan zet hij hem goed om.

Dus voor zover ben ik gered.

Ik zie wel nog een ander probleem dat misschien geen probleem is
?

De bib staat op mijn MacBook pro en mijn muziek staat op mijn NAS. Op die NAS had ik AFP afgezet om alzo alleen via SMB te kunnen connectoren. Met AFP heb ik altijd problemen op die Synology.

Als ik nu een nummer start dat op de NAS staat, zegt hij dat hij een probleem heeft met de verbinding naar 192.168.1.41, maar start toch het nummer.

Als ik op de NAS het AFP protocol terug aanzet, gaat alles goed. Waarschijnlijk is die muziek via AFP op de NAS gezet ???

Close, maar niet helemaal correct. In de .itl (en .xml)-bestanden staan ABSOLUTE verwijzingen naar de muziek. Dat is vooral het geval wanneer je de muziek elders onderbrengt dan in de map iTunes Media (of hoe die sinds Catalina ook heet). Dus voor een nummer dat op je NAS staat, staat in die bestanden een volledig UNC-pad beschreven. Als voorbeeld:

Artiest: Phil Collins
    Album: Serious Hits Live
    Nummer: Another Day in Paradise

Stel, je hebt de bibliotheek destijds ingericht toen je gebruik maakte van AFP, en de hoofdmap op je Synology is music.

Dan is het UNC-pad naar de ‘resource’ als volgt:

afp://[bonjour_identifier_voor_je_NAS]/music/iTunes Media/Music/Phil Collins/Serious Hits Live/Another day in Paradiso.mp3

Nu je AFP hebt uitgezet is de resource dus niet meer via dit UNC-pad te bereiken. Op zijn minst moet overal de protocol Handley SMB gebruikt worden, maar de kans is bovendien groot dat de volledige bonjour identifier voor het SMB-protocol anders is. Met de hand aanpassen is, daarom alleen al, onbegonnen werk.

Maar nu ik hier toch ben, mag ik eens vragen wat je problemen met AFP precies zijn icm je Synology? Ik draai hier een DS415+ en ik heb juist AFP draaien omdat dat voor mij beter werkt dan SMB (issues met speciale tekens in bestandsnamen). Maar desondanks heb ik SMB níet uitgeschakeld op de NAS. Sinds High Sierra draait Time Machine namelijk béter via SMB. Dus dat doe ik dan maar; de overige shares, inclusief mijn muziek, benader ik via AFP.

Een ander issue in de categorie SMB versus AFP dat ik had: op SMB was QuickLook waardeloos, want ik kreeg geen metadata te zien van (bijvoorbeeld) muziekbestanden. Op AFP werkt dit feilloos. Nu ik weet dat AFP in principe ook nog werkt in Catalina is dat voor mij dus juist weer een zorg minder aangaande de aanstaande overstap.

Moderator
    Night

Ik wou net zeggen: je bent niet gebonden aan Ă©Ă©n protocol; je kunt AFP en SMB gewoon gebroederlijk naast elkaar gebruijken.

Bijdrager
    Sylvester

@Night, ja dat klopt, dat weet ik.

@csteelooper, dat is een hele boterham. Zoveel ken ik er niet van, maar ik begrijp het wel ongeveer.

(ik heb wat moeite met het ‘verdelen’ van de citaten over een bericht)

Jouw citaat: ‘Nu je AFP hebt uitgezet is de resource dus niet meer via dit UNC-pad te bereiken’

Dat begrijp ik wel, en toch speelt hij het nummer af nadat ik na de melding op OK heb gedrukt.

Jouw citaat: ‘Op zijn minst moet overal de protocol Handley SMB gebruikt worden, maar de kans is bovendien groot dat de volledige bonjour identifier voor het SMB-protocol anders is. Met de hand aanpassen is, daarom alleen al, onbegonnen werk.’

Die begrijp ik niet zo goed. Bedoel jij dat ik de ganse library moet aanpassen? AFP vervangen door SMB? Misschien een domme vraag?

Jouw citaat: ‘Maar nu ik hier toch ben, mag ik eens vragen wat je problemen met AFP precies zijn icm je Synology? ‘

Ik heb een DS1517+. Ik denk dat ik dat hier al eens heb gemeld. Ik had vaak een ‘spinning ball’ als ik access zocht naar de synology vanuit de finder-vensters. Op het Synology forum gaf men mij de tip om AFP af te zetten en vanaf toen heb ik geen problemen meer gehad.

Sinds Catalina heb ik dus weer een omgekeerd probleem. Als ik nu via de finder naar de Synology ga, gaat het (na herstart van de Mac) even goed maar daarna weigert hij toegang tot de Synology. De bewerking kan niet worden voltooid omdat het onderdeel ‘….’ (mapnaam) niet kan worden gevonden.

Voor Catalina ging dat goed zonder AFP!

En nu ook dit probleem met ‘Music’ (Als ik nu een nummer start dat op de NAS staat, zegt hij dat hij een probleem heeft met de verbinding naar 192.168.1.41, maar start toch het nummer.)

Ik heb AFP terug ingeschakeld en beide problemen zijn er voorlopig niet meer.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door Sylvester.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.