16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    De Henk

itunes via time capsule traag

Beste mensen,

Sinds drie dagen met het volgende bezig… en gedeeltelijk gelukt. Maar toch, daarom heel graag jullie hulp en/of suggesties.

iTunes naar Time Capsule gekopiëerd, was ruim 35 GB, moest ruimte maken op PB G4. Alles volgens de “Unsound”
    methode zoals hier gevonden op het forum. Dus met alias etc. en niet gerommeld in de voorkeuren van iTunes.
    Ook WDS netwerk (met 3 expressen) ingesteld. Eén van de AE naar stereo. Alles b/g en verder ongewijzigd want dit
    werkte voorheen perfect.

Maar nu is alles bijna onwerkbaar traag geworden (iTunes van Time Capsule starten duurt ruim 5 minuten) en ik heb
    steeds drop outs in het geluid die ik voorheen helemaal niet had. Inmiddels al 2 keer van kanaal gewisseld en alle
    instellingen nogmaals nagelopen, netwerk zelfs helemaal opnieuw ingesteld maar niks helpt.

Ik lees overal dat Time Capsule traag is. Maar kan wat ik wil niet of zie ik iets belangrijks over ’t hoofd ? Of moet ik
    toch maar een andere externe HD aan de PB hangen en zo de muziek streamen ? En gaat dat dan wel goed ?

Jullie ervaringen en hopelijk oplossingen lees ik heel graag, na uren googlen en lezen ben ik nog niet echt wijzer
    en zo blijft het behelpen helaas…

Bijdrager
    Pieterr
    ”De

Maar nu is alles bijna onwerkbaar traag geworden (iTunes van Time Capsule starten duurt ruim 5 minuten)

Even afgezien van iTunes; als je een groot bestand van de hard disk in je Mac naar de Time Capsule kopieert (of andersom), en je kijkt in Activity Monitor naar je netwerk activiteit, hoeveel MB/s snelheid zie je dan?

Ik heb zelf mijn gehele iTunes bibliotheek op een NAS staan. Het opstarten van mijn iTunes duurt ongeveer 10 seconden. (De “iTunes Library” file is in de orde van 30MB groot. Via wireless (802.11G) haal ik ongeveer 3MB/s. )

Bijdrager
    De Henk

Ik heb 2,21 MB/s staan… Dus niet heel groot verschil lijkt me ?

Bijdrager
    Pieterr

En hoe groot is je “iTunes Library” file? Staat die op je lokale hard disk, of op je Time Capsule? (De mijne staat op de netwerk schijf)

Bijdrager
    De Henk

Ruim 35 GB en zoals gezegd op de Time Capsule

Bijdrager
    Pieterr

En het laden duurt (beduidend) langer dan 16 seconden?
    Wat zie je dan gebeuren? Zie je de hele tijd de progress bar (“Loading iTunes Library”) toenemen?
    (Even alle vensters minimaliseren om dit progress venster van iTunes te zien)

Bijdrager
    De Henk

Laden duurt zeker 5 minuten. Het duurt al bijna een minuut voor de “progress bar” in beeld komt en dan staat
    ie op iets meer dan een kwart, het restant duurt dan nog 4 minuten. Als iTunes eenmaal open is ook nog zo’n
    30 sec. de strandbal en dan kunnen we eindelijk beginnen.

Bijdrager
    Pieterr

Kun je dit eens proberen met alle extra WDS stations uitgeschakeld, dus alleen de Time Capsule aan, om uitsluitsel te kunnen geven of WDS er iets mee te maken heeft.
    Met alleen Time Capsule heb je een (min of meer) standaard configuratie (wireless router + netwerk schijf) en zou je de gebruikelijke performance moeten krijgen.

Bijdrager
    De Henk

Helpt niet, had ik ook al geprobeerd bij het opnieuw instellen van het netwerk…

Bijdrager
    Pieterr

Dan ben ik voorlopig even door m’n suggesties heen.

Ter informatie: ik heb zelf een NAS (Synology DS207+), een Linksys WRT54GL wireless router, een MacBook Pro en een AirPort Express met audio kabel naar de audio versterker, en heb nooit last van de problemen die jij beschrijft. Omdat ik met mijn enigszins gedateerde Linksys ook maar maximaal 3MB/s (draadloos) binnentrek, zou ik toch echt denken dat het in jouw situatie (2.2MB/s) ook moet lukken om (pak hem beet) 128kbps audio files af te spelen zonder dropouts.

Er vindt niet toevallig nog een hoop andere netwerkactiviteit plaats (peer to peer programma’s etc.) op jouw netwerk?

Bijdrager
    De Henk

Nee weinig tot niets op het netwerk. Ik heb ’t ook nog zonder beveiliging geprobeerd. las dat dit ook vertragend werkt
    maar maakt weinig uit. Netwerk ook al op verschillende manieren ingesteld.
    Je zou bijna denken dat het aan de Time Capsule ligt…. Dan toch maar een HD rechtstreeks aan de PB.
    Hoe dan ook dank voor je suggesties. Misschien nog anderen met een briljant plan….:D

Bijdrager
    Pieterr

Kun je nog eens kijken bij je Activity Monitor hoeveel procent (CPU) iTunes verstookt (met de iTunes app geminimaliseerd) als je aan het streamen bent? Bij mij op de MBP is het zo’n 10%. Maar jij hebt een iets oudere Mac (PowerBook G4).

Bijdrager
    De Henk

Zit op 14%. Heb je nog een idee misschien ? Anders ga ik toch rechtstreeks een HD aan de PB proberen…
    Die Time Capsule is leuk voor back up, verder geloof ik ik ’t wel met dat apparaat. Lees alleen maar gedoe
    met dat ding.:(

Bijdrager
    Pieterr

Voor vandaag is deze jongen door z’n kruit heen, helaas…

Bijdrager
    De Henk

Ok dan thx…

Bijdrager
    iMattdR

Heren, Het is al bijna een jaar geleden, maar ik zit op dit moment met hetzelfde probleem als jullie in de tijd. Hebben jullie daarvoor al een oplossing gevonden toevallig?

Mijn situatie: Ik heb een Time Capsule staan die mijn huis van een draadloos netwerk voorziet. Daarnaast heb ik een Airport Express waarvan ik wil dat hij mijn draadloos netwerk versterkt. Ik heb bv in de tuin geen rechstreeks netwerk met mijn iPhone en zou toch graag mijn muziek streamen vanop een USBschijf, verbonden aan mijn Time Capsule. Ik wil eigenlijk gewoon mijn Express eender waar in huis inpluggen waar ik een sterker signaal wil.
    Ik denk dat dat via een WDS-netwerk moet, maar helaas krijg ik daar een bijzonder trage verbinding. Misschien omdat mijn Express nog met een G protocol werkt en Time Capsule met een N … ?

Ik weet het niet. Graag jullie advies.

iMatt+

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.