4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    RoosMJ

iTunes verwijdert nummers steeds

Goedenavond,

Sinds ik mijn nieuwe MacBook Air heb, heb ik problemen met iTunes. Voorheen had ik een deel van mijn muziek op mijn oude MacBook op mijn iPhone staan en steeds als ik een nummer downloadde op mijn laptop, kon ik dit nummer naar mijn iPhone slepen en werd de muziek moeiteloos overgezet. Ik loop nu echter tegen verschillende problemen aan en heb al vaker op internet gezocht of mijn instellingen goed stonden, maar steeds kwam ik er niet uit. Ik heb net bijvoorbeeld op mijn laptop bij mijn iPhone ‘Beheer muziek en video’s handmatig’ aangevinkt. Dit leek goed te gaan en ik kon verschillende nummers naar mijn iPhone slepen. Maar toen ik een minuutje later mijn iPhone opende, waren de nieuwe nummers én een deel van mijn oude nummers van mijn iPhone verdwenen. Ook was de balk met het alfabet aan de rechterkant verdwenen, dit zal er ook wel mee te maken hebben.

Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik nu precies nodig heb zodat er niks automatisch gesynchroniseerd wordt en ik nieuwe nummers naar mijn iPhone kan slepen (zonder dat mijn iPhone moet synchroniseren en er eerst een reservekopie gemaakt moet worden)? Ik heb nl. allerlei instellingen geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit.

Ik beschik over een MacBook Air met iTunes 12.1.2.27 en een iPhone 6 met iOS 8.3.

Ik hoor het graag!

Roos

Bijdrager
    iMad

Misschien je iPhone eens Herstellen, nadat je een kopie hebt gemaakt.
    Zet dan eerst eens om te proberen je muziek terug (nog geen back-up), daarna als het werkt je back-up (reservekopie) terugzetten.
    Gaat het dan weer fout dan moet je weer vanaf begin beginnen met een schone iPhone zonder back-up terug zetten.

Bijdrager
    jv65

Ik heb net bijvoorbeeld op mijn laptop bij mijn iPhone ‘Beheer muziek en video’s handmatig’ aangevinkt.

Heb je daarna rechtsonder op “Pas toe” geklikt?

Bijdrager
    RoosMJ

Misschien je iPhone eens Herstellen, nadat je een kopie hebt gemaakt.
    Zet dan eerst eens om te proberen je muziek terug (nog geen back-up), daarna als het werkt je back-up (reservekopie) terugzetten.
    Gaat het dan weer fout dan moet je weer vanaf begin beginnen met een schone iPhone zonder back-up terug zetten.

Bedankt voor je reactie, maar dit helpt niet. Ik heb nu bijvoorbeeld weer een andere instellingen aangevinkt en heb nu al mijn muziek en de balk aan de rechterkant terug, maar een gedownload nummer er individueel opzetten (door het naar de iPhone te slepen) lukt simpelweg niet..

Heb je daarna rechtsonder op “Pas toe” geklikt?

Ja, heb ik gedaan. Dus daar ligt het niet aan (;

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.