5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Dutch_Lux

Itunes Verwijderen muziek

Hi, Ik vroeg mij even het volgende af:

Welke setting moet ik precies gebruiken wanneer ik wil dat de nummers die ik uit de bibliotheek verwijder ook als origineel bestand verwijderd worden?

Ik heb namelijk het idee dat als ik uit I-tunes nummers verwijder, deze nog altijd in de muziek map blijven staan.

En om mijn opschoon actie nu twee keer uit te voeren:-)

hulp is welkom!!

Bijdrager
    fatboysmart

Muziek die je wist uit een playlist, wis je alleen uit die playlist, en niet uit de iTunes library (muziekmap).
    Wil je een nummer echt weg hebben, dan wis je hem uit de muziekmap, en zeg je dat het bestand naar de prullemand verplaatst moet worden. Het nummer wordt dan automatisch uit elke playlist verwijderd waar hij in voor komt.

Zo werkt het tenminste als je iTunes zelf alle muziek laat beheren en kopieren naar z’n eigen bibliotheek.
    Als je verwijzingen hebt naar mappen op je computer, dan weet ik niet zeker of iTunes de bestanden naar de prullemand verplaatst of niet.

Bijdrager
    Dutch_Lux

Dank je voor je reactie!

Hmm, ik heb namelijk Itunes laten zoeken naar een algemene muziek folder met veel submapjes etc…
    Is dat niet in te stellen op een of andere manier?

Bijdrager
    fatboysmart

Ja dat kan… eerst moet je in de voorkeuren de juiste vinkjes aanzetten, zie mijn instellingen hieronder.
    (ik heb alleen mijn computer in het engels staan)

Daarna moet je in de klapmenu’s van iTunes gaan naar Bestand -> Bibliotheek -> Organiseer bibliotheek…
    Je krijgt dan dit scherm (in het NL’s uiteraard)…

Alle opties aanvinken, en iTunes z’n gang laten gaan.
    iTunes zal nu alle gekoppelde muziek die her en der in mappen op je computer staat naar z’n eigen bibliotheek kopieren. Als dat gebeurd is, dan kun je die mappen zelf eventueel wissen.

Vanaf nu zal elk muziekbestand dat je naar iTunes sleept of importeerd automatisch in de eigen iTunes bibliotheek worden gekopieerd, en hoef je zelf geen mappen meer bij te houden. Veel makkelijker.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Bijdrager
    App69

Wat is nu ’t probleem?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.