4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Pepperinos

iTunes verwijderen – instellingen & apps bewaren

he hallo,

ivm een steeds terugkerende foutmelding ‘ wilt u dat binnenkomende netwerkverbindingen …’ in iTunes wil ik het programma verwijderen en opnieuw installeren. Echter, is er een manier om te voorkomen dat ik bepaalde instellingen en gedownloade apps behouden blijven?

Moderator
    unSOUND
    Pepperinos op 12 maart 2011

ivm een steeds terugkerende foutmelding \’ wilt u dat binnenkomende netwerkverbindingen …\’ in iTunes wil ik het programma verwijderen en opnieuw installeren. Echter, is er een manier om te voorkomen dat ik bepaalde instellingen en gedownloade apps behouden blijven?

De library zelf blijft bewaard, dus alle muziek en Apps blijven bewaard. De instellingen staan in het plist bestand, dus als je die even op het bureaublad zet en weer terug zet na installatie, moet ook dat werken.

Maar weet je zeker dat herinstalleren überhaupt zin heeft ? En bedenk ook dat het probleem ook juist in die instellingen kan zitten, met als gevolg dat je het probleem ook terug zet…

Bijdrager
    Pepperinos

dank voor je reactie; maar ik ben een beetje een leek vrees ik, waar kan ik het juiste plist bestand vinden (vond hem niet in Spotlight)?
    En als ik iTunes verwijder door het icoontje naar de prullenmand te slepen dan blijven de libraries bestaan?

Ik begrijp inderdaad dat de foutmelding best samen kan hangen met de instellingen, maar heb al een beetje rond gegoogled maar vond eigenlijk geen betere oplossing, vandaar.

Moderator
    unSOUND

De plist staat in de library van jouw Thuismap ( die met het Huisje als icoon )

Thuismap > Bibliotheek > Preferences > com.apple.itunes.plist

Dat bestand kopieer je dan even naar het bureaublad.

Ik heb er overigens in het verleden wel eens een topic over gezien, daar wordt inderdaad het verwijderen van iTunes als potentiële oplossing genoemd:

Firewall blijft vragen om verbinding toe te staan voor Itunes.app.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.