7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

iTunes: verschillende users en iPhones

Hoi iedereen,

Ik zit me al dagenlang suf te zoeken, maar ik vind nergens een oplossing voor wat volgens mij een erg simpele handeling zou moeten zijn. Hopelijk kan iemand me helpen.

Dit is de situatie:

Ik heb 1 iMac. Daarop zijn 2 gebruikers-accounts, eentje voor mij, eentje voor mijn vriendin.

Al de muziek op de iMac staat in mijn iTunes. Dus in mijn account. Die muziek synchroniseer ik ook met mijn iPhone.

Mijn vriendin zou mijn muziek (mijn bibliotheek dus, want we hebben dezelfde muzieksmaak), ook op haar iPhone willen krijgen.

Aangezien zij een eigen profiel op de iMac heeft, en ze haar iPhone ook op haar eigen profiel synct, zou ze via haar iMac-account toegang moeten krijgen tot de iTunes bibliotheek van mijn account.

Weet iemand hoe dat moet? Ik heb mijn iTunes Media folder al eens naar een gedeelde map gezet en haar iTunes naar die map verwezen in Eigenschappen – Geavanceerd, maar toch laadt haar iTunes mijn muziekmap niet.

Alle hulp wordt erg gewaardeerd!

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst naar juiste subforum.[/mod]

Heb je dit ook zo in de voorkeuren van iTunes staan:

Bijdrager
    fred44nl

als je een andere iTunes-omgeving wil gebruiken dan de laatse keer, dan moet je iTunes opstarten met de alt-toets ingedrukt.
    dan komt er een keuze mogelijkheid.

heb je ook geprobeerd om jouw iTunes te delen ??

Bijdrager
    Ketsjap

Ik heb mijn bibliotheek al gedeeld, en dan kan mijn vriendin in haar iTunes mijn muziek wel zien.

Maar het probleem is dat zij die gedeelde bibliotheek blijkbaar niet naar haar iPhone kan kopiëren – enkel op de iMac zelf beluisteren.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Eenvoudige oplossing: maak in de map /Gebruikers een map aan die je Muziek noemt en verplaats al je muziekbestanden daarnaartoe. Ga dan naar de voorkeuren van iTunes in allebei de accounts, open het tabblad Geavanceerd en klik op de knop Wijzig bij “Locatie map ‘iTunes Media'” zodat je die nieuwgemaakte map met muziek kunt kiezen als de map waarin je je muziek wilt bewaren.

Op je eigen account zou het kunnen zijn dat iTunes de nummers niet meer kan vinden, maar dat is eenvoudig op te lossen door, wanneer je daarvan een melding krijgt, aan te geven dat je de muziek handmatig wilt zoeken. Door één nummer aan te wijzen zou iTunes dan ook alle andere ontbrekende die het in dezelfde map aantreft, toe moeten voegen.

Wel is het dan zo dat wanneer één van de twee gebruikers muziek toevoegt, die niet automatisch bij de andere ook in iTunes komt te staan. Dat zul je handmatig moeten blijven doen, maar door in zowel iTunes als de Finder op datum te sorteren kom je er gauw genoeg achter welke nummers ontbreken.

Bijdrager
    GoeieDag

Je vriendin kan wel alle (of het gedeelte wat ze interessant vind) gedeelde muziek naar haar iTunes Bibliotheek slepen; deze wordt dan gekopieerd, en is nu ook te syncen met haar iPhone.
    Nadeel is dat de muziek er dubbel op komt te staan, maar als het om niet al te veel GB’s muziek gaat, in verhouding tot de vrije ruimte op de HD, maakt dat weer niks uit.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daarom ook mijn advies om iTunes zo in te stellen dat het de gedeelde map gebruikt: dan worden de nummers van allebei de accounts daarin gezet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.