7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    perrydr

iTunes verandert automatisch namen van nummers?

Sinds vandaag heb ik een probleem met Itunes, ik heb het sinds december en het werkte voorheen prima maar het volgende gebeurd sinds vandaag:

Nummers die enigsinds niet echt officieel zijn, worden van naam verandert :S Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een nummer wat van youtube is gedownload, en hierdoor alleen een naam heeft, geen artiest, geen album, geen genre. Ik zal ff een screen posten om te laten zien wat ik bedoel:

http://img3.imageshack.us/img3/506/itunes1.jpg

Hier zie je een hoop nummers zoals ik het bedoel, en niet zoals een origineel nummer eruit zou zien. Zoals je ook kan zien, is een van de nummers Korsakoff – Bigger Better Louder, en als ik dit nummer afspeel gebeurd dit:

http://img23.imageshack.us/img23/8240/itunes2o.jpg

Het nummer heet nu GRTD, en op me ipod is dit ook het geval. Hij speelt echter nog wel de goede muziek af, maar aan de titel is het nummer dus niet meer te herkennen :S

Iemand bekend met dit probleem die weet hoe het te verhelpen is? Ik heb itunes al een keer opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet.

Bijdrager
    Otterjager

welke versie van itunes gebruik je?

Bijdrager
    perrydr

Ik neem aan de nieuwste aangezien ik ‘m een aantal minute geleden opnieuw heb gedownload

8.1.0.51 zegt Info Itunes onder de help functie

Bijdrager
    Japsuh

Je kan zo zien dat het 8.1 is.

Kan je niet gewoon rechtermuisklik, info klikken en dan de gegevens aanpassen?

Bijdrager
    perrydr

Ja, dat kan zie ik nu, en dat werkt, maar zoals je op de screenshot zag heb ik VEEL van zulke nummers en voorheen was dit probleem er niet als ik die afspeelde, dus het zou er nu ook niet moeten zijn:(

Bijdrager
    iJust

Er bestaan programma’s die automatisch je ID3-tags vullen. Dit zal natuurlijk niet voor je hele bibliotheek werken, maar het haalt er toch al een aardig percentage uit.

Misschien kan deze link helpen (ik heb geen Windows, dus ik kan niet proberen)
    http://www.connectedinternet.co.uk/2005/10/18/tidy-up-itunes-mp3-collection-fix-id3-tags-and-more/

Beetje gedateerd (2005), maar het kan een begin zijn.

En in het vervolg gewoon netjes als je iets downloadt meteen de ID3-tags invullen. Bespaart je achteraf een hoop werk. Zelf download ik nooit wat zonder ID3-tags, het is me allemaal de moeite niet waard.

Overigens is iTunes helemaal rond deze ID3 tags georganiseerd. Ik vraag me altijd af hoe mensen iets in hun iTunes of op hun iPod kunnen vinden als niet eens de Artist ingevuld staat… Maar dit terzijde.

Bijdrager
    iJust

Bijna vergeten erbij te vertellen: vergeet niet een backup van je iTunes bibliotheek te maken voor je er dit soort programma’s op loslaat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.