13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    rogerpaolo

iTunes tracks koppelen aan lokale bestanden

onlangs heb ik een ‘vanilla’ installatie van Mojave op mijn Macbook gedaan. Ik heb daarbij mijn muziek (en een aantal andere zaken) extern geback-upped (is dat een woord?). Voor iTunes heb ik icloud music library aan staan, dus na installatie kwam mijn hele biblitheek weer mooi in iTunes te staan. Echter, de link met de lokale bestanden (die er voorheen wel was) is er niet meer. Hij ziet het ook niet als ontbrekende bestanden omdat ze in de cloud wel beschikbaar zijn. Maar omdat ik vanuit iTunes vaak in Rekordbox importeer wil ik de bestanden eigenlijk weer linken. Weten jullie hoe dat moet?

Bijdrager
    fnk

Ik maak geen gebruik van de cloud voor mijn muziek maar een externe hd, hiervoor heb ik in de voorkeuren moeten aangeven waar die staat.
    Misschien moet je daar eens naar kijken……..

Bijdrager
    koen

Het is “geback-upt” 👍

Bijdrager
    TheBigZ

rogerpaolo op 28 augustus 2019 om 11:11

Weten jullie hoe dat moet?

Door zo opnieuw te importeren?

Bijdrager
    rogerpaolo

<p class=”cite”>fnk op 28 augustus 2019 om 22:00</p>
    Ik maak geen gebruik van de cloud voor mijn muziek maar een externe hd, hiervoor heb ik in de voorkeuren moeten aangeven waar die staat.
    Misschien moet je daar eens naar kijken……..

Dat staat ok, hier staat het pad naar de folder waar mn muziek in staat.

Bijdrager
    rogerpaolo

<p class=”cite”>TheBigZ op 29 augustus 2019 om 07:20</p>

Dat zou natuurlijk kunnen, maar dan ben ik een heleboel kwijt. Met name de ‘Date Added’ is voor mij heel belangrijk, ik zoek vaak muziek op basis van wanneer ik het heb gekocht.

Door zo opnieuw te importeren?

<p class=”cite”>TheBigZ op 29 augustus 2019 om 07:20</p>

Door zo opnieuw te importere

Bijdrager
    McPim

onlangs heb ik een ‘vanilla’ installatie van Mojave op mijn Macbook gedaan. … Voor iTunes heb ik icloud music library aan staan, dus na installatie kwam mijn hele biblitheek weer mooi in iTunes te staan.

Heb je de ~/Music/iTunes folder zelf teruggezet? Daarin staat o.a. je iTunes library bestand (.itl) en die bevat de verwijzingen naar je bestanden. Die bestanden moeten dan wel weer op dezelfde plek staan als voorheen.

Bijdrager
    rogerpaolo

Nee, dat heb ik niet gedaan, en die heb ik ook niet geback-upt, maar die zit nog wel in mn Time Machine. Ik heb tussendoor nog wel wat muziek toegevoegd maar dat vatl wel mee. dus ik back-up mijn huidige .itl bestand, zet die van 15 augustus terug, das de meest recente, en kijk even wat er gebeurt.

Bijdrager
    McPim

Beter de hele folder dan alleen het .itl bestand 😉.

Bijdrager
    rogerpaolo

<p class=”cite”>McPim op 29 augustus 2019 om 12:33</p>
    Beter de hele folder dan alleen het .itl bestand 😉.

Wat zit daar dan nog meer in? de muziekbestanden heb ik nooit in die map bewaard, stonden altijd al op een andere plek

Bijdrager
    McPim

Dat weet ik niet uit m’n hoofd, maar er is ‘n Apple Support doc waarin dit aanbevolen wordt. Ben onderweg dus kan het even niet opzoeken,  zo heb ik het in het verleden ook regelmatig gedaan. Kan geen kwaad toch?

Bijdrager
    TheBigZ

Uit de oude doosch.

Je kunt een hoop metadata terughalen uit de .itl en .xml bestanden.

Muziek kraakt bij het afspelen

Bijdrager
    McPim

rogerpaolo op 29 augustus 2019 om 11:38
    Nee, dat heb ik niet gedaan, en die heb ik ook niet geback-upt, maar die zit nog wel in mn Time Machine. Ik heb tussendoor nog wel wat muziek toegevoegd maar dat vatl wel mee. dus ik back-up mijn huidige .itl bestand, zet die van 15 augustus terug, das de meest recente, en kijk even wat er gebeurt.

En, gelukt….?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.