8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    vogel

iTunes traag als dikke… [OPGELOST]

iTunes op mijn iBook G4 doet sinds vorige week heel vreemd.
    Opstarten duurt zeker een minuut en cd’s worden ook pas na een minuut herkend. Verder lijkt alles normaal, maar is er een remedie om de snelheid weer terug te krijgen? Ik heb de voorkeuren al eens weggegooid en zojuist ook de hele bibliotheek en alle nummers opnieuw erop gezet vanaf m’n iMac, maar het blijft stroop. Er zit bijna 8 gig aan muziek in de bieb, dus niet eens echt veel.

Bijdrager
    Esquare

Zoekt het programma misschien contact met de ITunes Store of zo? Heb je in die richting iets aan de instellingen veranderd?

Bijdrager
    vogel

Alle voorkeuren gelijk afgesteld als die in de iMac en nog steeds traag. Net een test account aangemaakt en ook dat werkt niet.
    Activiteitenweergave geeft bij opstarten en afsluiten van iTunes bizarre dingen weer. Vaak staat er “reageert niet” en dan vreet ie zo’n 90% van de processorkracht op.

Bijdrager
    macpro

Wordt je Mac soms zwaar belast?
    Wat zegt Activiteitenweergave (of MenuMeters)?

Bijdrager
    vogel

Zie edit boven. :wink:
    Nee, dit gebeurt zonder dat er andere programma’s draaien. Ik denk dat ik het hele zootje er maar afgooi en iTunes opnieuw ga installeren.

Bijdrager
    Mendoza

is je HD nog in orde?

Bijdrager
    pbgerard

eerst schijfhulp programma gebruiken om je schijf te herstellen
    het staat in map hulpprogramma’s

Bijdrager
    vogel

Schijf is prima. Heb schijfhulp en DW gedraaid, alleen iTunes doet raar. Ik heb er een nieuwe opgezet en al het ouwe spul naar de prullenbak verwezen. Nieuwe startte meteen op, nu ff al m’n muziek terugpompen en kijken of ie dan nog steeds goed werkt.
    EDIT: opgelost! Soms is de botte bijl een prima wapen. :P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.