8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Hmaanen

iTunes thuisdeling werkt niet met iphone en ipad

Sinds gisteren werkt de thuisdeling functie voor de ipad en iphone niet meer bij mijn mbp. Ik vermoed door een schoningsactie vanuit cleanmymac.
    Vanuit een ander account op de mbp heb ik gewoon toegang tot de gedeelde bibliotheek, maar als ik met de iphone en ipad probeer verbinding te maken met de bibliotheek krijg ik de melding dat het niet lukt. Ik zie de bilbiotheek wel staan, alleen een connectie maken lukt niet.
    Ook met de Remote app lukt het niet meer om connectie te maken…

Op de iphone en ipad draait ios 4.3 en itunes heb ik vanochtend opnieuw geinstalleerd, zonder succes.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Alvast dank voor je reactie!

Bijdrager
    fatboysmart

1. Snow Leopard opnieuw installeren over de bestaande installatie heen. Je verliest dan niets.
    2. Clean my Mac in de prullenbak gooien, en nooit meer gebruiken.

Bijdrager
    Yeti

@Hmaanen, kan je me evt vertellen wat ik dan absoluut níet moet doen met CleanMyMac om dit probleem niet ook te krijgen?

Bijdrager
    Stirf

Niet gebruiken.

Bijdrager
    Yeti

Waarom is iedereen hier zo negatief over het gebruiken van CleanMyMac?

Bijdrager
    fatboysmart

Lees de eerste post maar eens… dan weet je waarom.

Bijdrager
    Hmaanen

Dank voor jullie reacties. @fatboysmart: helaas biedt het opnieuw installeren van snow leopard geen soelaas.
    Zojuist een herinstallatie uitgevoerd en nog steeds krijg ik de melding dat Remote geen verbinding kan maken met de itunes bibliotheek. Controleer de netwerkinstellingen en probeer opnieuw…

Het verhaal blijft dat de iphone / ipad de bibliotheek wel ziet, maar geen connectie kan maken. Ook de firewall op mijn mbp uitzetten haalt niets uit.

Iemand nog suggesties?

Bijdrager
    Hmaanen

Draadje kan gesloten worden…

Ik heb net met hulp van de apple support pagina’s iTunes volledig verwijderd van mijn mbp. Blijkbaar had ik in mijn eerste pogingen nog enkele bestanden laten staan die je handmatig moet verwijderen. Daarna itunes opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren:lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.