5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    3s83

[iTunes Thuisdeling] Laptop ziet PC maar niet andersom

Ik hoop dat ik min vraag hier ook kan stellen, aangezien ik geen mac’s heb, maar wel Airport Express.
    Tot voor kort werkte homesharing in iTunes prima: op mijn laptop kon ik de muziek van mijn PC benaderen en vice versa.

Sinds een week werkt dit niet meer: ik kan wel op de PC de muziek van de laptop benaderen, maar op de laptop niet de muziek van de PC. Daarnaast heb ik een Airport Express, vanaf de laptop kan die continu zonder problemen goed benaderen. Vanaf de PC lukt dit niet altijd: dan vindt hij hem wel en dan weer niet (Airport Utility vertoont zelfde gedrag en levert fout -15006 op).

Waar ik aan denk dat het ligt, is mijn wisseling van internetprovider (en dat ik dus een nieuwe router heb). Ik ben namelijk sinds een paar weken geswitcht naar Ziggo toe.

Mijn configuratie
    PC: Windows 7 Ultimate, internet bedraad via Homeplug
    Laptop: Windows 7 Home, WIFI internet
    Router: Cisco EPC 3925
    Apple Aiport Express

Wat heb ik zelf gedaan

Ik heb de firewalls uitgezet, op zowel de pc’s (windows firewall), als op de router. Geen resultaat.
    Ik heb homesharing op zowel laptop als pc beide in- en uitgeschakeld, verschillende keren. Geen resultaat.
    Ik heb bibliotheek delen op zowel laptop als pc beide in- en uitgeschakeld, verschillende keren. Geen resultaat.
    Beide iTunes zijn aangemeld op dezelfde account van iTunes en zijn daarvoor gemachtigd. Tevens gebruiken ze dezelfde iTunes account voor homesharing.
    In de router firewall heb ik poorten 3689 TCP en 5353 UDP doorgelinkt. Geen resultaat.
    Bij de PC heb ik de netwerk kaart gedeïnstalleerd e weer op nieuw geïnstalleerd.
    Op Apple support gezocht naar dit probleem en de tips opgevolgd (de stappen hierboven).

Wellicht herkent iemand dit probleem en kan iemand mij de goede richting opduwen. Alvast bedankt in ieder geval!

Bijdrager
    RobbieX

Je Ziggo modem/router ondersteund geen multicast bridging. Vraag Ziggo (tevergeefs) om een firmware update.

Een andere oplossing is het aanschaffen van een extra accespoint voor je bonjour apparaten.

Bijdrager
    marcovoets

Heb (natuurlijk) hetzelfde probleem met de Cisco EPC 3925 van Ziggo… een Access Point lijkt me inderdaad de enige oplossing echter is mijn vraag dan weer: weet een van jullie welk access point multicast bridging heeft (allemaal volgens mij?) én welke ook de snelheden van ziggo kan halen?

Bijdrager
    RobbieX

Met een openWRT router zit je denk ik altijd goed. Je kunt dan zelf bepalen welke firmware je gebruikt.
    Wbt snelheid is niet echt een pasklaar antwoord. 802.11n routers zijn iig het snelst volgens mij, maar oudere netwerkapparaten ondersteunen dit vaak niet.
    Er is enorm veel te krijgen, maar mijn ervaring is dat goedkoop echt duurkoop is. Ik bebruik zeer intensief wifi, en heb tot op heden elke 2 jaar een nieuwe router mogen aanschaffen (elke keer linksys of cisco).

Nu heb ik een ECB9500 besteld en verwacht deze morgen te ontvangen.
    Als je interesse hebt geef ik je wel een update.
    Ik kan niet wachten tot ik de airports weer kan gebruiken…het is nu zo stil in huis:p

Bijdrager
    marcovoets

@RobbieX zeer benieuwd naar je update ja! Thanks. vind het niet erg een extra AP aan te schaffen maar wil graag m’n snelheid behouden, zo zonde anders van de 120Mbit download:-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.