14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

itunes synchroniseren via wifi werkt niet

ik heb ik itunes een playlist aangemaakt die moet synchroniseren met mijn iPhone
    dat doet hij echter niet
    volgens mij doe ik alles goed: beiden op hetzelfde wifi netwerk en aan de stroom
    weet iemand een oplossing?

Moderator
    Koen van Tongeren

Je hebt de optie wel eerst aangezet door de iPhone aan te sluiten en de Wifi-syncfunctie aan te vinken in het optiescherm van de iPhone in iTunes?

Overigens blijkt in de praktijk dat aansluiten op een stroombron niet nodig is; iPhone en iPad syncen ook als ze ‘los’ in het zelfde Wifi-netwerk hangen.

Bijdrager
    stavos

Maar ‘los’ moet je het wel zelf starten. Dat kan zowel in iTunes als op je iOS5 device. Door het iDevice aan de stroom te hangen wordt er automatisch gekeken naar nieuwe info uit je iTunes.

Bijdrager
    vincentvega

ik denk dat ik de sync functie nog niet aangezet heb
    zal het vanavond eens proberen

Bijdrager
    Aidovive

Werkt dit misschien alleen met een iPhone 4 of hoger? Want ik krijg het op mijn 3GS ook niet werkend.
    iPhone verbonden via USB kabel. Wifi Sync aangevinkt. Daarna ‘toepassen’ gedaan. Toen ‘sync’ gedaan.
    Daarna de USB verbinding verbroken. iPhone verdwijnt onder ‘apparaten’. Ik kan niets meer syncen.

Bijdrager
    Aidovive

Ik heb het even met m’n iPad 2 geprobeerd, en daarmee gaat het wel goed.

Bijdrager
    Aidovive

…. en nu zie ik spontaan mijn iPhone ook onder apparaten verschijnen. Blijkbaar was er iets ‘blijven’ hangen in de settings en is dat door aanmelden van de iPad nu opgelost:-)

Bijdrager
    jeroenbreuer

Goede dag!

Hoe heb je WIFI sync werkend gekregen?

IK heb een iPhone 5 met iOS5 .

– Netjes in iTunes aan gevinkt en gesaved dat ik gebruik wil maken van wifi sync.

– Apparaatje ontkoppeld en gelijk aan gesloten aan de oplader.

Maar er gebeurt niks.

We heeft de oplossing?

BvD!

Bijdrager
    jeroenbreuer

Uiteraard heb ik een iPhone 4.

Maar wel al het bovenstaande gedaan.

Bijdrager
    Aidovive

Ik kreeg het in eerste instantie ook niet werkend terwijl ik wel alle stappen had doorlopen. Door een tweede device te configureren (iPad2), lukte het wel. Ook verscheen spontaan mijn iPhone.
    Ik denk dat je, nadat je wifi sync hebt aangezet en toegepast, en daarna met kabel die instelling even syncen naar je iPhone, zowel je iPhone als je computer beide even volledig moet resetten.

Bijdrager
    jeroenbreuer

@ Aidovive

Bedankt voor je reactie!

Moet het ‘Muziek en video’s handmatig beheren’ afgevinkt zijn?

Bijdrager
    Aidovive

Dat hoeft niet, mag wel. Het werkt verder allemaal precies hetzelfde als met USB kabel. Je ziet in iTunes alle iDevices die in je netwerk met Wi-Fi via iTunes zijn gekoppeld/verbonden. Net alsof ze allemaal via USB zijn verbonden met iTunes dus.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen zie je links de batterijstatus niet meer in iTunes[/ultrazeurmodus]

Apple, stop dat eens terug.

Bijdrager
    jeroenbreuer

Ik blijf het vaag vinden.

Bij mij werkt het alleen als ik mijn iPhone aan m’n pc aansluit.

Wat moet ik allemaal nog meer aanvinken?

– Thuisdeling?
    – Thuisdeling bij voorkeuren?

Is er nog iets wat ik vergeten zou kunnen zijn?

Bij voorbaat bedankt, mensen!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.