15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    barrZ

iTunes streamen naar PS3

Hey,

Ik wil graag mijn muziek op mijn iMac in iTunes streamen naar mijn PS3.
    Ik gebruik nu java media server om mijn films te streamen. Dat gaat prima.
    Maar muziek uit iTunes streamen lukt niet.
    Iemand die mij de tip kan geven?
    kom er niet uit.

Alvast dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    Delta

Ik gebruik het programma PS3 Media Server. Daarmee kan ik gewoon alles streamen (muziek uit iTunes, films etc.)

Bijdrager
    barrZ

@ Delta

dat prog. gebruik/bedoel ik ook.
    stream je naar ps3?
    heb ik de verkeerde instellingen bij PS3 media server ofzo?

Bijdrager
    odouhaha

Ja dat gebruik ik ook, PS3 Media server, werkt prima maar volgens mij is het niet mogelijk om via iTunes zelf te streamen..
    Als iemand een oplossing weet zonder een extra server programma te draaien… ik ben benieuwd:)

Bijdrager
    Delta

Bij de tab Navigatie/Share Instellingen heb ik gewoon bij gedeelde mappen de map waarin alle muziek uit iTunes instaat toegevoegd.

Bijdrager
    mymac

@ Delta: Kan je daarmee al je bestanden streamen? Dus ook .MKV files bijvoorbeeld? Dan stap ik misschien van mijn hele Mac mini + Plex plan af… En die PS3 heb ik toch al staan:smile:

Bijdrager
    mattiman
    mymac op 20 september 2010

@ Delta: Kan je daarmee al je bestanden streamen? Dus ook .MKV files bijvoorbeeld? Dan stap ik misschien van mijn hele Mac mini + Plex plan af… En die PS3 heb ik toch al staan:smile:

Yup, PS3mediaserver speelt ook .MKV files. Maar een Mac mini met Plex is toch een ‘mooiere’ oplossing. Probeer PS3mediaserver gewoon, kost niets.

Bijdrager
    Paul26

Nadeel van PS3 mediaserver is wel dat het geluid wordt gedownmixed naar mono, terwijl je mkv meestal een mooi 5.1 dts of dolby surround geluid heeft. Als het geluid via je tv gaat is dat niet zo erg. Ik heb er nog een audiovideo receiver tussen staan en dan is het toch wel jammer.

Bijdrager
    mattiman

Weet je dat zeker? Ik meen me te herinneren dat ik gewoon DD of DTS gestreamed kreeg naar de receiver. Maar kan me vergissen, heb PS3mediaserver al tijden niet meer gebruikt.

Bijdrager
    mymac

Volgens mij zag ik gisternacht staan dat DTS nu wel gestreamed wordt. Ik ga het inderdaad nu eens proberen!
    update: Het streamen van HD materiaal hapert, kan je ergens de buffergrootte veranderen? Plex werkt overigens beter (lees: mooier) inderdaad, omdat daar natuurlijk een hele interface hebt voor je bibliotheek. Dit werkt alleen met mappen, wat prima is maar tegelijkertijd ook saai.

Bijdrager
    PimPamPet

Ik gebruik zelf ook PS3MS en dat 5.1 geluid ontvang ik toch echt wel. Heb welliswaar een Logitech Z5500 via optical naar de PS3 aangesloten, dus misschien kan het ook daar aan liggen?

Verder gebruik ik soms andere oplossingen omdat iedere mediaserver wel eens nat gaat.
    Alternatieven: MediaLink of Rivet (beiden betaalde apps)

Bijdrager
    barrZ

@Delta
    Dank je! werkt nu wel.
    Super.

Bijdrager
    yvooo

Heb dit programma ook en een imac. De ps3 vind alles maar zodra ik de map aanklik waar de uiteindelijk muziek nummers in zouden moeten zitten zegt ie dat er geen bestanden in staan…
    Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Bijdrager
    odouhaha

je moet in de configuratie van Ps3 Media server zeggen welke mappen je wilt sharen met je PS3.

Bijdrager
    odouhaha

je moet in de configuratie van Ps3 Media server zeggen welke mappen je wilt sharen met je PS3.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.