7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iJos

iTunes store gift card NL te besteden vanuit US?

Hi,
    Ik wil in de NL store een gift card kopen en cadeau doen aan mijn broer (gaat hij leuk vinden :) ) die even over is uit de VS. Dan vertrekt hij weer.
    Kan hij vanuit de VS zijn card besteden in de nl store?
    Wie weet?
    Groet
    Jos

Moderator
    Koen van Tongeren

Dat is geen probleem zolang ie maar een account heeft voor de NL iTunes Store. Deze kan je vervolgens overal ter wereld gebruiken, dus ook in de VS.

Bijdrager
    iJos

Dag Koen,
    Ik meen me te herinneren dat we pas konden shoppen toen iTunes NL er was..
    Of is dat niet waar?
    Groet
    Jos

Moderator
    Koen van Tongeren

Ja, dat klopt. We hadden een NL store nodig waar we een Nederlands billing address konden invullen. Als je broer zo’n account aanmaakt, kan ie die vervolgens overal ter wereld gebruiken.

Bijdrager
    iJos

Nou, op naar zijn feestje dan maar :)
    Met een gift card.
    thnx
    Jos

Bijdrager
    Msight

hmm dat dilemma had ik laatst, wilde een itms gift card kopen in een winkel in washington, om die vervolgens gewoon in te wisselen online voor een paar tv series.
    uiteindelijk toch maar niet gedaan, maar als ik me niet vergis hoef je toch alleen maar op ‘redeem’ te klikken, en het nummer in te vullen?
    er is toch geen billing adres bij een gift card?
    zodoende zouden wij gewoon us tv series kunnen downloaden met een in de us gekochte kaart.
    of is dit niet mogelijk…

Bijdrager
    Chester2

Je kunt proberen een Amerikaans adres te gebruiken bij het aanmaken van een apple ID om toegang te krijgen tot de US Store, maar in de meeste gevallen wordt je creditcard als Nederlandse geïdentificeerd en dan gaat het mis.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.