11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    gjhvs

iTunes store doet het niet op mijn werk

Halloo mensen,

Mijn eerste berichtje hier! Heb sinds een week een iPod video 30 GB (en ben er rete blij mee!!)
    Thuis werkt alles prima…

Alleen hier op mijn werk doet de iTunes store het niet. Krijg de volgende melding:

De store doet het niet maar ook mijn iPod niet (waarschijnlijk om bovenstaande reden).

Weet iemand wat dit probleem kan zijn???

Alvast bedankt!
    :)

GertJan

Bijdrager
    Nikita

Misschien geblokkeerd door de systeembeheerder? Zou me dat zo voor kunnen stellen uit oogpunt van “Hoe meer we Windows dichtspijkeren, des te minder kans op rotzooi lopen we”.

Bijdrager
    gjhvs
    ”Nikita”

Misschien geblokkeerd door de systeembeheerder? Zou me dat zo voor kunnen stellen uit oogpunt van “Hoe meer we Windows dichtspijkeren, des te minder kans op rotzooi lopen we”.

Nee dat is het niet denk ik.
    Echt ik kan hier verder alles doen op mijn werk.. msn-en, internettten, ftp-en…

Bijdrager
    edward00

Itunes geblokkeert door firewall?

Moderator
    Poezenbeest

Dit probleem ligt toch echt bij het netwerk op je werk. Voor meer infrmatie zou je gewoon contact op moeten nemen met de netwerkbeheerder.

Als dat een goeie is, dan zal hij zeggen dat het gebruik van eigen media (USB-sticks, iPods) niet toegestaan is, als het een slechte is (en aangezien je mag ftp-en en msn-en is ‘ie dat waarschijnlijk, of hij is echt briljant) dan weet hij de oplossing ook wel.

Bijdrager
    iPodder
    ”Zerk”

Als dat een goeie is, dan zal hij zeggen dat het gebruik van eigen media (USB-sticks, iPods) niet toegestaan is, als het een slechte is (en aangezien je mag ftp-en en msn-en is ‘ie dat waarschijnlijk, of hij is echt briljant) dan weet hij de oplossing ook wel.

Bedoel je niet als hij goed is laat hij alles toe en weet hij de oplossing, als de systeembeheerder ‘slecht’ is dat hij zegt dat je geen gebruik mag maken van externe media ???:?

Bijdrager
    ieperlingetje

Nee , het antwoord van Zerk is correct. Zerk bedoelt namelijk met een ‘goeie’ systeembeheerder dat het iemand is die let op de zwakke plekken in de IT-infrastructuur. Met een ‘slechte’ bedoelt hij iemand die (bijna) geen zier heeft om het netwerk :wink:

Bijdrager
    dyn
    ”Nikita”

Nee. De redenen zouden eerder zijn dat hiermee de bandbreedte ingeperkt wordt en dat het bedrijf niet aansprakelijk gesteld kan worden voor het e.e.a. maar bovenal dat er alleen het noodzakelijke is toegestaan. Het is van essentieel belang dat je zaken als je internet connectie beveiligd omdat het vandaag de dag zeer simpel is om bedrijfsgevoelige informatie uit te wisselen. Dat beperkt zich echt niet tot zoekgeraakte usb sticks van defensie;)

Moderator
    Poezenbeest

Bedankt voor de bijval ieperlingetje…

Als ik een systeembeheerder zou zijn, dan zou ik eigenlijk heel internet voor het hele bedrijf dichtgooien, als dat mogelijk is. Werknemers zitten te veel onnodig op internet en moeten dat gewoon lekker thuis doen. MSN is in mijn ogen al helemaal af te raden om toe te staan en FTP lijkt me al helemaal uit den boze.

Als een werknemer van een bedrijf zonodig op internet iets moet opzoeken, dan moet dat natuurlijk kunnen, zolang het maar met het werk te maken heeft. Af en toe privé-gebruik is best, maar op een bedrijf van 100 man, zijn er toch altijd een stuk of vijf, die daar niet mee om kunnen gaan.

Als je een goede systeembeheerder bent, laat je een paar achterdeuren open, of je geeft mensen die weten wat ze doen, iets meer vrijheid. Zo laat je alle USB-poorten afsluiten, maar laat je de muis wel op een USB-poort staan, dus kunnen slimmerikken alsnog een USB-stick op het netwerk aansluiten. Dat soort dingen.

Gelukkig ben ik geen systeembeheerder en hebben ze bij mij op het werk wel goede systeembeheerders. Helaas ben ik iets beter en kan ik als een van de weinigen wel msn-en en ftp-en, downloaden et cetera. Maar je moet natuurlijk altijd zorgen dat het systeem fool-proof is.

Overigens is er niks op tegen om een deel van het systeem voor (gecontrolleerd) vermaak in te richten, zo kan een server met muziek geen kwaad, net als het doorlaten van audio-streams.

Bijdrager
    Juch

LOL Zerk, ik ben blij dat jij niet mijn systeembeheerder bent:P

Bijdrager
    mrjellow

Have you run into the problem of constantly getting the (502) “unknown
    error” when trying to access your iTunes shopping cart? And have you
    figured out how to fix this problem?

I’ve done a little searching around and find that I’m apparrently not
    the only one running into this problem, but there seems to be no
    clear-cut solution. The last time I ran into this, I contacted iTunes
    Music store support, and they “fixed” the problem by emptying the
    shopping cart and months of music purchase ideas. (Now, I periodically
    print out my Shopping Cart — *when* I can actually get to it, so I
    don’t lose my music exploration ideas.)

This is such a frustrating problem and I wish that Apple would fix
    this, because I can guarantee they are losing money when people can’t
    get to their Shopping carts. (They must know about the problem, too,
    because this (502) error is one of the pop-up options when you contact
    them by e-mail!

Er zijn blijkbaar meer mensen met het probleem en blijkbaar kan het niet zo 1-2-3 worden opgelost, zou het misschien werken als je een nieuwere versie van Itunes downloadt? Indien je al de nieuwste versie hebt: geen idee wat je nu zou moeten doen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.