5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ivur

iTunes start niet meer, vreemde foutmelding!

Ik kan iTunes niet meer opstarten. Hij geeft de volgende foutmelding:
    ‘De map iTunes kan niet worden gevonden of aangemaakt, maar is wel vereist. Standaard bevindt deze map zich in de map Mijn muziek’.

Aangezien ik iTunes er niet voor krijg, kan ik geen instellingen wijzigen. Natuurlijk heb ik een mapje aangemaakt in de map Mijn muziek, maar dat heeft ook niet mogen baten….
    Ik heb iTunes inmiddels al een keer gede-installeerd, maar ook dat heeft niet geholpen.

Wat nu????

Bijdrager
    Yaris

This is usually a registry problem, see this Apple article:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302398

You may be able to do a quick workaround by starting iTunes with the shift key held down and when asked to choose a library, navigate to the iTunes folder and choose iTunes Library.itl

This doesn’t fix the basic registry problem though.

Bijdrager
    ivur

Dank voor beide tips!!

Ik heb het progje gevonden en geinstalleerd, maar ook ‘binnen die applicatie vindt hij geen mapje ‘Mijn Muziek’, terwijl ik hem wel zie staan in de verkenner.

Maar goed, je tip met de shift toets, dat is een hele goede. Ik kom nu in ieder geval in iTunes.

Dank je wel!

Bijdrager
    iJoost

Hier is de relevante FAQ. Mogelijk helpt dat je dan om de rest ook weer in orde te krijgen.

Bijdrager
    ivur

Via deze FAQ kwam ik ook uit bij de utility Tweak UI van MS.
    Ik heb een mapje Mijn Muziek in C:Documents and Settinge/…….. gemaakt.
    Daarna deed hij het nog niet.
    Met een ingedrukte shifttoets iTunes geopend, gezocht naar mijn library en even later kwam iTunes met de melding dat er een update was gevonden, deze heb ik ge-installeerd en heb de computer weer opnieuw op laten starten.

Sindsdien doet iTunes het weer. Ik neem aan dat het aan het maken van het mapje ligt, maar hoe dan ook, het is weer OK.

Dank jullie wel!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.