12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    SwayZ

itunes splitst album op

Vooralles een gelukkig nieuwjaar aan allen !

Normaalgezien koop ik mijn muziek op itunes maar met de feestdagen heb ik het album van Justin Timberlake gekregen op cd. Ik importeer dit album in itunes en hij ziet dat als een stuk of 6 albums, elk nummer met een featuring erop krijgt geen cover en is volgens itunes een apart album. Hoe los ik dit op want ik vind dit niet ordelijk. Heb al gezocht in de helpfunctie, gewoon in de info van de nummers en hier op het forum maar ik vind niets. Sorry in het geval van repost, heb echt gezocht hoor.

Groetjes

Bijdrager
    rikdertien

Hallo, sellecteer alle nummers samen en dan appeltje-i en 1 album van maken. Zou moeten lukken

Bijdrager
    SwayZ

Ja dat had ik ook gevonden maar ik ben dan bang dat ik al de namen van de featuring artiesten kwijt ben want dan heb je toch nog maar één artiest bij al die nummers staan. Of niet?

Bijdrager
    Antrios

Klopt, want iTunes rangschikt een album onder Artiest, en dan onder Album. En bij artiest staat er, vanwege die featuring, bij elke track wat anders.

Maar sinds kort kan je ook Album-Artiest invullen. Als je daar Justin Timberlake invult maakt iTunes er 1 album van, onder Justin Timberlake.

groet

Marco

Bijdrager
    SwayZ

Gelukt ! bedankt.
    Vreemd want ik had al wat liggen proberen met die album artiest maar ik zal het niet goed nagekeken hebben dan want het werkt inderdaad perfect nu.

Bijdrager
    LucasX

Maar soms lukt deze oplossing echt niet. Vooral wanneer je cd-tracks of song importeert buiten de CDDB-query om. Dan durft het nogal eens fout lopen.

Voorbeeld? Wel… ik probeer sinds lang om m’n eigen gemaakte Garangeband creaties onder één (fictieve) albumnaam te verzamelen. Wat ik ook doe, of invul, nee hoor … iTunes splits alle songs op!

Zucht …

Bijdrager
    Antrios

Hoi zuchtende Lucas;)

Heb je wel bij al die tracks dezelfde Album-artiest, hetzelfde Album en geen vinkje bij “Deel van verzameling” ?

groet

Marco

Bijdrager
    kink
    ”SwayZ”

… heb ik het album van Justin Timberlake gekregen op cd. Ik importeer d…

:o

Bijdrager
    Gurney

Ik vraag me nog steeds af hoe ik het beste m’n “featuring” artists kan invullen. De song title lijkt het veiligst, maar is ook het minst overzichtelijk.

Als je het in het “Artist” veld zet (A feat. B) met in het “Album Artist” de hoofd artiest (A), dan krijg je in de quick browser (activeren met het oogje rechts onderin iTunes) voor elke featuring artist een extra vermelding erbij, wat ook weer niet mooi is. Misschien is het “Album Artist” veld wat dat betreft beter voor compilaties, ik weet het ook niet.

Hoe vermelden jullie featuring artists?

Bijdrager
    JDVM

Gewoon bij artiest. Album artiest hou ik dan gelijk.
    Ik gebruik Snel zoeken nooit, dus dat je daar wat meer artiesten ziet maakt mij ook niet uit.

Bijdrager
    Michaeltje

Heb hier een slimme afspeellijst aangemaakt met als jaar 2009.

Heb iedere Liedje met de correcte cover aangewezen.

Maar nu blijkt dat er 3 artiesten met meerdere liedjes één dezelfde cover gebruiken. Hoe zorg ik ervoor dat ze elk hun correcte cover gebruiken?

Bijdrager
    Michaeltje
    ”Michaeltje”

Heb hier een slimme afspeellijst aangemaakt met als jaar 2009.

Heb iedere Liedje met de correcte cover aangewezen.

Maar nu blijkt dat er 3 artiesten met meerdere liedjes één dezelfde cover gebruiken. Hoe zorg ik ervoor dat ze elk hun correcte cover gebruiken?

Heb ’t opgelost op deze manier:

Naam en Album zijn ’t zelfde en zo hebben ze elk hun eigen cover.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.