14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JustPassingBy

iTunes sorteerd niet goed

Hallo,

Ik heb een aantal nummers in iTunes staan, gesorteerd op artiest. Alles klopt, behalve de artiesten waarvan de naam begint met de letter T :-S. Is dit een soort bug in iTunes ofzo, of doe ik iets verkeerds? De id3 tags staan allemaal goed, voor alle nummers. Ik heb al een paar keer heen en weer gesorteerd tussen de verschillende kolommen, maar iTunes snapt het nog steeds niet.

De volgorde zoals het er nu staat:

A, B, C..klopt tot en met hier…
    Sugababes
    TATU
    Three Doors Down
    Toto
    Treble
    Twarres
    Velhuis en Kemper
    The Veronicas
    Volumia
    Within Temptaion
    … en de rest…

Alvast bedankt voor de reacties!

Ter info, ik gebruik:
    iPod video 30gb
    iTunes 6.0.5.20 (op dit moment de laatste release dus)

Bijdrager
    Esquare

Zo te zien klopt het helemaal: iTunes negeert het woordje ‘The’ bij het sorteren.

Bijdrager
    JustPassingBy

Ach zo, op die manier.. En is dat een optie / instelling, of kan ik daar niets aan veranderen?

Bijdrager
    DarkRaverNL

Probeer is The_Veronicas dan, kijken oftie dan wel naar benee gaat.

Bijdrager
    JustPassingBy

hmmz, dat lijkt wel te werken ja. Niet echt een mooie oplossing, maar anders het lastig om naar muziek te zoeken.

Thnks!

Bijdrager
    wjgmspeedy

hoezo moeilijk zoeken, rechtsboven zit een zoekvenster, werkt realtime, je hoeft niet eens te enteren

Bijdrager
    DarkRaverNL

Bij mij skiptie ook The:

Nooit opgevallen:P

Bijdrager
    magic-with-mac

Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken die in iTunes zit als je muziek wil zoeken.
    Typ in het vakje rechtsboven een zoekterm in.

Bijdrager
    JustPassingBy

Maar niet op de iPod;-)

Als ik de artiest zou willen afspelen scroll je eigenlijk automatisch naar beneden naar de T, ipv de V. Misschien dat engels of amerikanen dit niet zo hebben…

Ik heb de _ maar toegevoegd, en dat gaat goed. Wat ik dan wel raar vind is dat het sorteren op Album volgens mij wel goed gaat…

Bijdrager
    error

In het Hollandsch staat ‘De Vries’ ook niet bij de D. Persoonlijk vind ik het negeren van ‘The’ reuze handig. Ik tik in de ‘Artist’ lijst (bij browsen) gewoon de beginletters van een artiest en bingo. Wil je The Beatles dan toets je enke ‘bea’ en niet ‘the bea’.

Alleen bij de groep ‘The The’ is het weer opletten.

Bijdrager
    JustPassingBy

Tja, das waar. Maar het komt bij mij iig in eerste instantie gek over, zeker bij nederlands en engels door elkaar… Ik weet ook niet wat iTunes doet bij artiesten die beginnen met De… Als hij die ook sorteerd dan is het goed, maar anders is iTunes naar mijn mening niet echt consistend bezig. Of houd in ieder geval nog niet genoeg rekening met landsinstellingen:-)

Wilt natuurlijk niet zeggen dat ik iTunes niet goed vind werken natuurlijk, zijn ook maar details;-)

Bijdrager
    error

De en Van staan bij de D en de V. Het zou mooi zijn als je in de voorkeuren een lijstje kon samenstellen van beginwoorden die je in de alfabetisering zou willen negeren.

Bijdrager
    JustPassingBy

Dat lijkt mij ook wel een goed idee ja:-)

Bijdrager
    mekker

doe het tegenovergestelde van wat hier staat

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.