7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    WVY

iTunes songs aan meerdere albums koppelen

Hoi,

In mijn iTunes heb ik verschillende dubbele songs staan omdat deze op verschillende albums voorkomen. Bestaat er een mogelijkheid in iTunes om één song aan verschillende albums te koppelen?

Bv.
    Song A staat op album 1 en 2 (dus 2x in iTunes)

bestaat er een mogelijkheid dat:
    Song A éénmaal in iTunes staat maar verschijnt als ik album 1 oproep maar ook toegewezen is aan album 2?

dit zou mij heel veel ruimte besparen op zowel mijn HD als mijn iPod

bedankt !

Bijdrager
    KarelWillem

Niet zoveel van die verzamel-albums kopen… :wink:

Bijdrager
    Petje

volgens mij kan dat niet. je kunt nlm maar 1 album naam invullen.
    Wat je wel zou kunnen doen is GEEN album invullen zodat de song alleen te vinden is onder atiest

Bijdrager
    Moode

Ik denk dat het volgende mogelijk moet zijn: twee nummers, zoals je het nu hebt, maar dan dat beiden naar het zelfde bestand verwijzen. Ik weet niet of het je om de bestanden gaat? Wat je daarvoor kunt doen is wellicht: bestand uit album 2 verwijderen (of voor de zekerheid verplaatsen). Dan dat verdwenen nummer afspelen of info tonen, zodat hij meld dat het bestand kwijt is. Zeg dat je de locatie wilt aangeven en selecteer het bestand uit album 1.

Het is maar een theorie, ik weet niet of het werkt.

Bijdrager
    JM-Y

dit gaat niet werken aangezien je dan weer de meta data van het nummer in album 1 leest, en daar staat gewoon album 1 in..

Bijdrager
    Moode

… dan is het denk ik alleen nog maar een optie om hem uit album 2 te halen en voor dat album een afspeellijst met de nummers, inclusief het nummer uit album 1 te maken.

Bijdrager
    iljitsch

Het kan wel maar het is een beetje een typische procedure…

Je opent de oorspronkelijke file in Quicktime (waarschijnlijk heb je hier Pro voor nodig, weet niet zeker) en dan doe je “save as”. Vervolgens kies je voor “save as reference movie” en gooi je ‘m op je desktop ofzo. Dit wordt dan een .mov file van enkele tientallen kilobytes. Die importeer je dan weer in iTunes en dan kan je de albumtitel e.d. aanpassen.

Geen idee of dit ook goed naar een iPod gesynct wordt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.