3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    onfire

Itunes sharen tussen 2 laptops op een draadloos netwerk

Ik heb een uitdaging.
    Ik heb een draadloos netwerk (linksys) waaraan 2 Powerbooks hangen. Ik heb een intern ip adres gekregen via mijn dhcp server 10.0.0… en ik heb een “gewoon” ip adres.

Het lukt me niet om mijn itunes te sharen met mijn andere laptop. Terwijl wanneer ik op het werk kom wel alle laptops mijn itunes kunnen sharen… (ook een draadloos netwerk)

Nu ben ik bang dat wanneer ik een airport express koop ik helemaal er niks mee kan omdat ik al nieteens onderling mijn muziek kan sharen.

heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?.. men zegt dat het aan mijn router licht… maar ik kan wel bestanden uitwisselen tussen mijn 2 laptops wanneer ik verbinding maak via het ip adres.

Ik heb ook geen idee wat ik aan en uit moet zetten in de router.

Help

Bijdrager
    Ruben

Ik weet helaas geen directe oplossing voor jouw probleem, maar kan wel vertellen dat ik zelf een soortgelijk iets aan de hand heb gehad. Ik had een ibook en powerbook draadloos in hetzelfde netwerk hangen en alles ging goed, behalve van de powerbook naar de ibook. Wintendo computers in hetzelfde netwerk konden wel de muziek op de ibook zien, de powerbook niet.

Ik had toen mijn ‘sharing’ zo ingesteld dat alleen bepaalde playlists zichtbaar waren. Toen ik dit veranderde in het delen van de gehele library ging het ineens wel goed. Misschien deel jij ook alleen maar bepaalde playlists?

Bijdrager
    onfire

Nou ik heb mijn hele playlist geshared… maar helemaal niks… ik vrees echt dat het een routerprobleem is maar heb geen idee wat ik dan wel moet instellen.
    Maar het is hetzelfde als dat ik op mijn werk op het icoon netwerk klik er alle servers verschijnen en thuis moet ik elke keer handmatig het ip adres invullen om een andere computer te krijgen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.