8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    andresdw

itunes server – synchronisatie met ipod classic

is het mogelijk om de bibliotheek van een itunes server te syncen met mijn ipod?
    even de situatie schetsen:
    NAS server met itunes server staat in een kast aangesloten om mijn wifi router.
    Via mijn macbook connect ik dus met die NAS sever.
    ipod sluit ik via usb aan op mijn macbook.
    als ik muziek aan mijn itunes server toevoeg komt dit dan ook automatisch op mijn ipod te staan (zoals normaal gesproken ook het geval is met mijn gewone itunes).

Bijdrager
    Nietzman

Een daap server? Nee.

Bijdrager
    andresdw

Ik moet hem nog bestellen maar het zou deze worden:

synology 108

Bijdrager
    Nietzman

Maakt niet uit welk kastje je gebruikt, daap is daar gewoon niet geschikt voor.

Het is óf een aparte iTunes library lokaal houden voor je iPod, of die netwerkschijf gewoon puur als NAS gebruiken en daar je lokale machine z’n library op laten beheren. Maar daarmee help je dus wel alle voordelen van een daap server om zeep.

Bijdrager
    Pieterr

Niet helemaal. De iTunes Server op de NAS kun je gebruiken om op meerdere Macs te luisteren via iTunes naar de muziek. Je iPod syncen werkt alleen als je vanaf je Mac direct toegang hebt tot de iTunes bibliotheek, zoals uitgelegd door Nietzman. Ook deze manier van iTunes gebruik kan met de Synology, maar staat in wezen los van de iTunes Server functionaliteit van de NAS.

Bijdrager
    2xdutch
    ”andresdw”

is het mogelijk om de bibliotheek van een itunes server te syncen met mijn ipod?
    even de situatie schetsen:
    NAS server met itunes server staat in een kast aangesloten om mijn wifi router.
    Via mijn macbook connect ik dus met die NAS sever.
    ipod sluit ik via usb aan op mijn macbook.
    als ik muziek aan mijn itunes server toevoeg komt dit dan ook automatisch op mijn ipod te staan (zoals normaal gesproken ook het geval is met mijn gewone itunes).

Denk het wel, het volgende scenario moet werken: Op de machine waarmee je de iPod wil synchen stel je iTunes zo in dat de bibliotheek op de share van de NAS server staat. Op die machine kun je dan ook gelijk je bibliotheek etc netjes bijhouden (al is het merkbaar trager). (Playlist etc van je Mac zie je niet via de iTunes server op de NAS). Ik vind eerlijk gezegd een (oude) Mac Mini met externe HDD of iets vergelijkbaars als “NAS” handiger. Via beeldschermdeling manage je die net zo goed of beter als hij in de kast staat en behalve iTunes bibliotheken kun je ook iPhoto bibliotheken etc. delen.

Bijdrager
    Pieterr

Dat iPhoto delen etc. kan ook op een NAS, of op iedere andere schijf die (via het netwerk) gedeeld wordt.

Bijdrager
    2xdutch

Het library bestand wel, niet de “deel” functie van iPhoto zelf. En net als bij iTunes etc. moet je wel altijd blijven waken voor het proberen gelijktijdig wijzigingen aan te brengen door twee of meer gebruikers c.q. machines.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.