9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    netvista

itunes server niet zichtbaar op Macbook Pro, wel op iMac

Een vraagje voor de itunes guru’s onder ons:

Op mijn Qnap NAS draait een itunes server. Op de iMac is deze zichtbaar als shared library in itunes en ik kan zonder problemen alle muziek afspelen die op de NAS staan. Op de Macbook Pro komt is de NAS echter niet zichtbaar in itunes. Beide Mac ’s zitten uiteraard op het zelfde netwerk. Ik heb al gekeken bij de itunes voorkeuren en daar staat ” zoek naar gedeelde bibliotheken” aangevinkt.

Iemand enig idee hoe ik NAS (itunes server) ook te zien krijg in itunes op de macbook Pro?

Bijdrager
    Pieterr

Krijg je de iTunes Server die op je NAS draait te zien in de Bonjour Browser op je MacBook Pro?

Bijdrager
    jorikk

Hi,

Is de Imac wired aangesloten en de macbook pro Wifi?
    En heb je een speedtouch modem?

Groet,
    J

Bijdrager
    netvista
    ”Pieterr”

Krijg je de iTunes Server die op je NAS draait te zien in de Bonjour Browser op je MacBook Pro?

De bonjour browser laat de itunes server niet zien…

Verder is de iMac inderdaad wired aangesloten en de MBP via WiFi, maar niet op een speedtouch router/modem. Ik heb een Davolink modem (tele2).

Bijdrager
    jorikk

Wellicht is het handig om een test te doen…
    Sluit je macbook eens wired aan. Zie je itunes server dan wel?
    Ik heb het ooit eerder gehad met mijn speedtouch. Het kan zijn dat het modem bepaalde poorten blocked tussen wired en Wifi. Ik had dit probleem bijv. ook met mijn airport express voor airtunes. Ik moest het multicast vinkje open zetten in mijn speedtouch en toen deed alles het. Ik zou eens kijken dus in de settings van je modem om te kijken wat je nog kunt aanvinken

Bijdrager
    Pieterr
    ”netvista”

Beide Mac ’s zitten uiteraard op het zelfde netwerk.

Weet je dat zeker? Wat zijn de IP nummers? Beginnen ze beide bv met 192.168.1.x ?

Bijdrager
    netvista

@ Pieterrr

Ja, ik weet het zeker. Ze zitten allebei in dezelfde ip range, 192.168.1.x . Het is ook niet zo dat de MBP per ongeluk op het netwerk van de buren zit :) Ze zitten allebei op hetzelfde netwerk.

@Jorikk

Verrek, je hebt gelijk. Als ik de MBP wired aansluit is de itunes server wel zichtbaar en werkt alles naar behoren…. Ik heb gezocht naar een multicast vinkje in de router, maar kan niks vinden. Nou heeft tele2 de router voledig dichtgetimmerd, dus je kan alleen maar de basic functies wijzigen. Maar goed, ik ben al een stapje verder, de rest gaat vast ook wel lukken.

Bedankt voor het mee denken zo ver!

Bijdrager
    jorikk

Lange leven de modems. Komt doordat veelal Wifi en Wired optisch gezien 1 netwerk zijn maar stiekum zijn het er toch twee.
    (staat in een soort bridge mode)
    Firewall op het modem kan soms ook bepaalde poorten tegenhouden.
    Als dit het probleem niet oplost? Koop dan een Airport express. Sluit die aan via ethernet op je tele2 modem en dan kun je de wifi op je modem uitzetten. Feitelijk heb je alle computers dan op je modem via ‘ethernet’ aangesloten en dat zou dus moeten werken

Bijdrager
    jorikk

Ik heb effe snel gekeken naar: http://212.72.56.80/tele2/selfservice/hylo.search.asp?action=show&obj_id=42855&org=instellingen%20modem

Ik denk dat het ergens onder Wireless Security of Wireless Advanced zou moeten staan

Groet,
    J

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.