27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    iAgree

itunes server in een intern netwerk.

Weet iemand of het mogelijk is om in een bestaand netwerk een soort itunes server te plaatsen zodat ik op alle mac’s die aan het netwerk hangen muziek kan afspelen van die ene Mac waar iTunes opstaat?

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    iAgree

En is daar nog een limiet aan hoeveel mac’s je je muziek over kunt delen ?
    En als je dat bij allemaal doet moet je dus wel zorgen dat er maar op 1 tje echt een bibliotheek staat of kan je onderling ook weer alles van de mac’s onderling delen. Ik bedoel de bieb van mac a / delen met b en c en de bieb van c delen met a en c enz. ?

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    iAgree

[/quote] Dat heb ik eerst gedaan alleen ik had ZOveel liedjes dat mijn macs een beetje een puinzooi werden dus heb ik dat zo opgelost. Je kunt doen wat je wilt.. leef je ermee uit. Sky is the limit!!![/quote]
    Hoe heb je dat opgelost danwant “zo” zegt me niet zoveel;-) , ik durf niet zo snel te experimenteren als de muziek bieb van iemand anders bij dat experimenteren hoort namelijk :P

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    iAgree

Het verhaal met 1 mac met een grote hd dat is wat ik wil doen idd, nu is de vraag hoe stel je de andere macs dan in zodat ze van die ene kunnen delen zonder dat de bieb die op die mac staat verloren gaat, zodat ook als bijvoorbeeld iemand die met een laptopje langs komt ook mijn muziek kan afspelen via zijn bookje zonder dat zijn eigen bieb verdwijnt.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    iAgree

Fuck ik zit op me werk nu en er staat geen java op deze xp bak dus ik zie de afb niet, ik moet dus ff wachten met reageren tot ik ze thuis heb bekeken, maar alvast bedankt voor de moeite :lol:

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    iAgree

Ok het is me duidelijk stel ik zet er 10macs op me netwerk dan kan ik ze allemaal laten delen met elkaar zonder dat dat de bieb van de Book aantast, duielijk verhaal , en dit soort dingehn maakt mij zo blij met mijn Macjes, bedankt man, en eeeeh nu naar bed dan he :)

Bijdrager
    macpro

Ik heb hier ook een oude PowerMac draaien onder OS X 10.2.8.
    Daar zit een 180 GB schijf in waar ik al mijn CD’s in heb geladen.
    Via iTunes kunnen alle andere Mac’s in huis de centrale “iTunes Jukebox” benaderen.
    Voor de woonkamer heb ik een SLIMP3 speler gekocht.
    Die hangt daar aan de stereo en aan het netwerk.
    Op die manier kan ik in de woonkamer ook de iTunes Jukebox gebruiken.

Bijdrager
    seroj

Echt heel erg moooi dat dit allemaal kan. Erg leuk hier in de studio lijkt me, maar alleen zegt iTunes dat ik een poort moet veranderen. iets in de fire wall.
    kan alleen niet meer die melding terug krijgen.
    Waarschijnlijk moet je iets bij je netwerk instellingen veranderen, want ik heb zoveel mogelijk alles dicht staan (ben zeer paranoia, hahaha)

Bijdrager
    macpro

Hier kun je vinden dat je poort 3689 voor TCP verkeer moet openzetten.

Bijdrager
    iAgree

Kijk en zo blijven we leren :D

Bijdrager
    iAgree

Ik heb gegrepen dat iTunes 4 beperkt is wat betreft het aantal mac’s waarmee je een playlist/server kunt delen, weet iemand bij hoeveel itunes zegt stop en ook bijv hoe dit te omzeilen om zeg maar een stuk of 40 mac’s en pc’s trouwens de ene itunes server te laten bereiken ?

Bijdrager
    macpro

Geen idee of er een beperking op zit.
    Maar mocht dat zo zijn, dan kun je altijd nog de schijf waar de verzameling op zit delen.
    Die open je dan via een 2e iTunes server et voila! Dubbele capaciteit.

Maar denk wel ff aan de gevolgen voor je netwerk.
    Met 40 man iTunes raadplegen zal toch wel wat beslag op het netwerk leggen.

Bijdrager
    Sad

Als je toch een aparteserver hebt, waarom start je daar dan niet gewoon een broadcast en laat je alle anderen lekker radio luisteren via iTunes? Dan kan je ook nog de microfoon pakken en tegen de luisteraars praten “het is lunchtijd!”

Bijdrager
    macpro

Is inderdaad een optie.
    Via de software van SlimDevices kun je dat bijvoorbeeld eenvoudig regelen.

Bijdrager
    iAgree

Nee dat gaat niet werken met een broadcast ,op alle 40 machines moet men muziek kunnen opzoeken en beluisteren , dit is natuurlijk niet altijd allemaal tegelijk, ik denk gemiddeld tussen de 15 en 20 max.

Bijdrager
    Tomaat

Als je een beetje Linux kennis bezit, zou je ook eens naar DAAPd kunnen proberen.

Ik heb het zelf draaien op mijn notebook, waar Fedora Core 1 op draait..werkt erg fijn:)

Het is dus gewoon een server die MP3’s deelt. Zo kun je dus via iTunes de playlist benaderen op de DAAPd server en MP3’s afspelen

Bijdrager
    seroj
    ”djdata”

Ik heb gegrepen dat iTunes 4 beperkt is wat betreft het aantal mac’s waarmee je een playlist/server kunt delen, weet iemand bij hoeveel itunes zegt stop en ook bijv hoe dit te omzeilen om zeg maar een stuk of 40 mac’s en pc’s trouwens de ene itunes server te laten bereiken ?

in de itunes handleiding staat het volgende:

Als de computer met een of meer andere computers via een lokaal netwerk (en in hetzelfde subnet) is verbonden, kunt u de muziek in uw bibliotheek en afspeellijsten delen met maximaal vijf computers in dit netwerk. Selecteer de onderdelen die u wilt delen in het paneel ‘Deel’ in het iTunes-voorkeurenvenster.

:?

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.