10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Cloud

iTunes screensaver + Get Albumart functie

Hi mensen,

Ik heb even rondgezocht op Internet en deze site maar heb niet een gepast antwoord kunnen vinden. Ik zit met het volgende:

Als je in iTunes niet zelf de artwork heb gekoppeld (ofwel in de audiofile hebt ‘embed’), maar alles dus via de Get Albumartwork functie van iTunes heb opgehaald dan wordt het niet weergegeven in de iTunes screensaver.

Iemand een oplossing of een ander gelijksoortig screensaver programmatje??

Bijdrager
    fatboysmart

Je kunt ze ook zelf binnenhalen…

Methode 1 (zelf zoeken op artiest/album):

http://www.thejosher.net/iTunes/

Methode 2 (met URL uit iTunes store)

http://www.thejosher.net/iTunes/methodtwo.php

Vooral de tweede methode is erg handig… Zoek het album op in de iTunes store, rechter-klik op de titel (kopieer koppeling), en plak hem in de site.

Nu alleen nog het plaatje op je bureaublad bewaren en dan handmatig in iTunes toevoegen aan je nummers ( :apple: – I)

Bijdrager
    Cloud

Ik begrijp dat ik het ook zelf kan toevoegen, maar aangezien ik een enorme hoeveelheid albums heb is dit eigenlijk onbegonnen werk. Daarom was ik ook zo blij met de automatische functie van iTunes.

Daarnaast nog een tip voor hoge kwaliteit albumart downloads: http://www.coveralia.com

Bijdrager
    KarelWillem

Dus je wilt album-art in je screensaver van albums waar je geen album-art van hebt?

Of zoiets?

Bijdrager
    Cloud

De albumart haal ik automatisch op via de Get Albumart functie in iTunes.

Advanced -> Get Album Artwork

Deze art wordt niet herkend in de screensaver

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, op die fiets.

Was me nog nier opgevallen dat dat zo is.

Maar met 1000 albums mis je er wel eens natuurlijk.

Bijdrager
    TijhofGraphics

Da’s raar…… !

Zelf heb ik geen account in de iTunes store, dus ik krijg de hoesjes niet helemaal op dezelfde manier. Maar het zou hetzelfde moeten zijn.

Ik start iTunes en via de Amazon Album Art-widget(*klik*) en dan huidig-geselecteerd(e)-nummer(s) Zoeken, Invoegen.
    Dan word het hoesje in de ID-Tag van het liedje ge-embed.

Dan zie ik het dus in iTunes, Cover-flow en ik denk ook in de screensaver waarbij de art word weergegeven.

Bijdrager
    fatboysmart

Nu we toch bezig zijn… Ik dacht altijd dat de Album Art IN het muziekbestand wordt opgeslagen (is ook zo volgens mij). Maar waar dient dan de map user/music/itunes/album artwork voor?[/u]

Bijdrager
    Cloud

Okay ik zal uitleggen wat ik ben tegengekomen. Er zijn 2 vormen:

1- De albumart zit IN het muziekbestand
    Deze vorm wordt gebruikt als je zelf de plaatjes toevoegd of gebruikt maakt van een widget of programma dat dit voor je doet

2- De albumart wordt opgehaald door iTunes
    In deze situatie haalt iTunes de albumart uit zijn eigen winkel en plaats de plaatjes in de map user/music/itunes/album artwork. In deze map wordt de art opgeslagen als .itc bestanden.

De abum artwork map op je computer wordt automatisch aangemaakt ook al heb je geen iTunes account (denk ik) want als je al een podcast binnenhaalt wordt het plaatje hiervan ook opgeslagen in de map.

Probleem is dus nu dat de screensaver gebruikt maakt van de plaatjes IN je mp3s en niet kan omgaan met de .itc bestanden die (zoals ik heb gelezen) oorspronkelijk gebruikt werden voor CoverFlow. Maar ergens anders las ik weer dat het iTunes Config bestanden zijn.

Apple moet gewoon hun screensaver updaten naar gelang de ITC bestanden.

Bijdrager
    fatboysmart

Dank je voor de uitleg.

Begrijp ik alleen niet waarom ik in die map Album Artwork vele tientallen submappen met .itc bestanden staan (46 MB), terwijl ik de album art altijd met de hand heb toegevoegd. Ik heb die ‘Get Albumart’ functie nog nooit gebruikt. Download ook nooit PodCasts of zo…

Kan die .itc bestanden ook nergens in openen… zal wel gecodeerd zijn of zo.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.