4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    blueberry

iTunes probleem

Ik heb mijn iTunes bibliotheek en bestanden (bijna 200.000 tracks) op een externe HD staan. Bij toevoegen aan iTunes, wordt nieuwe muziek daar netjes in een map bijgezet. Dwz tot voor kort. Sinds een paar weken maakt iTunes een map ‘iTunes’ aan op de interne HD van mijn Mac. En verplaatst daar een stuk of 50 mappen met muziekbestanden naar toe. Soms ook gebeurt dat met zojuist toegevoegde muziek, die is dan niet toegankelijk en hebben een ‘!’ in iTunes.
    Soms helpt het als ik de bestanden handmatig terugzet naar de juiste plek op de externe HD, soms ook haalt iTunes ze daar doodleuk weer automatisch weg. Het programma kan daar zéér hardnekkig in zijn!

Ik heb gespeeld met het aan en uitvinken van de optie ‘werk map iTunes Media bij’ in voorkeuren. Uitvinken helpt niet, bij weer aanvinken loopt iTunes de complete bibliotheek door en plaatst weer een stuk of 50 van de 4000 mappen in een automatisch aangemaakte map op de HD van de Mac. Dat zijn overigens wel steeds dezelfde mappen, maar ik kan aan de gewraakte bestanden niets afwijkends ontdekken. Bovendien gebruik ik sommige al jaren en heeft het probleem zich nooit eerder voorgedaan. Soms is het slechts 1 album uit een map (artiest), soms ook neemt iTunes alle al bestaande albummappen van een artiest mee als ik daar 1 nieuwe aan toevoeg.
    De map die iTunes telkens zelf aanmaakt op de interne HD heet overigens ‘iTunesGer’, de naam die ik ook mijn map op de externe HD ooit heb gegeven.

Ik had de muziekbestanden staan op de ext.HD en het Bibliotheekbestanden op de interne HD, ook al ging dit al jaren probleemloos heb ik geprobeerd om ook de bibliotheek naar de externe HD te zetten, die van de interne verwijderd (ook uit prullenbak) maar resultaat is hetzelfde…

Kort voordat dit probleem zich voor het eerst voordeed heb ik een extra bibliotheek aangemaakt (ook weer op de ext HD) naast de bestaande. Wellicht dus dat de oorzaak daar aan is gerelateerd?

Iemand een idee wat er loos kan zijn???

Bijdrager
    McD44N

Heb je al geprobeerd om iTunes zelf opnieuw te installeren? Ik zou dan eerst de huidige verwijderen mbv Appzapper. Laat terwijl je dat doet de externe schijf uitstaan. Daarna de Library opnieuw toevoegen, (die 2e library ook eerst verwijderen). Misschien moet je daarna wel de Albumart opnieuw binnenhalen..

http://www.appzapper.com/

Bijdrager
    blueberry

Dank voor je reactie, dat leverde helaas niets op…
    (Wel was ik bijna m’n apps kwijt ivm syncen iPhone en iPad;-)

Niemand verder enig idee waarom iTunes plotseling blijkbaar vindt
    dat mijn nieuwe bestanden op een andere plek horen te staan???

Bijdrager
    michelvdb

Omdat je zelf wat aan het ‘rommelen’ bent geweest?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.