9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wmaat

iTunes maakt albums verkeerd aan

Hoop dat iemand me kan helpen. Om ruimte op Mac te besparen gehele set mappen met MP3 op TC gezet. Deze laten importeren door iTunes met mediabibliotheek ook op TC. Dacht zo: Dan kan ik daarna die map met MP3 weggooien, staat dan immers in iTunes bibliotheek, echter:

iTunes maakt er een zootje van. Als ik onder “albums” kijk, staan sommige albums er compleet op, in andere albums staan slechts enkele nummers, en soms maakt hij voor meerdere artiesten van dezelfde DVD meerdere mappen aan.

Hoe kan ik dit nog oplossen?

Bijdrager
    KarelWillem

Het is niet iTunes die er een zooitje van maakt.
    ITunes deelt gewoon keurig in aan de hand van de ID-Tags van je MP3’s.
    Die waren dus waarschijnlijk ‘niet helemaal’ netjes ingevuld.
    In iTunes wordt dan pijnlijk duidelijk.

Bijdrager
    wmaat

Gevonden, met cmd + I, een album van maken

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zeg ik. Je tags zijn gewoon een zooitje.
    En dat laat iTunes je dan ook zien.

Bijdrager
    wmaat

net of ik die tags zelf verzin!

Bijdrager
    bramvdb

Ik begrijp niet goed hoe je dan terug je nummers hebt geimporteerd.
    Als je nu plaats wil besparen op je mac kan je inderdaad je muziek kopiƫren naar een externe schijf. Maar je doet dat toch best door de volledige iTunes map te kopiƫren om daarna met de alt toets ingedrukt iTunes op te starten en de nieuwe locatie te kiezen
    Zo moet je niets herimporteren en zal alles zijn zoals vroeger alleen staat je muziek nu ergens anders.

Bijdrager
    wmaat

Ja klopt, maar vroeger was het een nog groter zootje, komt natuurlijk omdat ik niet enkele van CD heb geimporteerd, maar ook nummers gedownload enz… :slant:. Heb nu enkel de albums meegenomen die ik wilde.
    Probeer het nu goed te krijgen op TC, zodat ik er iig vanaf 2x MacBook, 1x Windows PC bij kan (wie weet binnenkort van nieuwe iTV ook).

Bijdrager
    KarelWillem

net of ik die tags zelf verzin!

Nee hoor, dat zeg ik niet.
    Maar omdat muziek van diverse bronnen afkomt, kan het zo zijn dat de ene wel keurig getagged is, maar de ander niet.
    Een geript en gedownload stukje muziek kan wel eens helemaal tagloos zijn, terwijl een keurig aangekochte CD netjes volgens de regels getagged is.
    Zo werkt dat nu eenmaal. In iTunes komt dat allemaal samen en dan zie je de fouten tevoorschijn komen.

Bijdrager
    bramvdb

En als je nu eens zou proberen alles te hernoemen.
    Dus, om te proberen, kopieer je nu alles wat je al gekopieerd hebt en importeert het in itunes.
    Daarna selecteer je alles en hernoem je het in een willekeurige naam om daarna terug cdtracknamen ophalen te gebruiken. Ik weet niet of dit werkt maar het is misschien het proberen waard.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.