21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Martinus

Volgorde van afspelen klopt niet in iTunes

Na zo’n 2 jaar itunes-gebruik hier een topic met mijn grootste ergernis.

Mijn probleem is dat als ik in Finder diverse tracks selecteer (al dan niet opvolgend aan elkaar) en ze vervolgens afspeel met iTunes dat de volgorde niet altijd klopt en soms geheel verbroken wordt.
    Ik bedoel dat 10 mp3’s geselecteerd zijn, en iTunes na de 1e afgespeeld te hebben zomaar een lukraak ander nummer uit de bibliotheek afspeelt.

Dit probleem vind ik zo storend dat ik al diverse andere programma’s als alternatief heb geprobeerd maar die werken toch allemaal minder lekker op andere gebieden, of niet goed samen met finder. Ik snap het echt niet van iTunes, zelfs in winamp 1.0 was dit geen probleem!

Simpele vraag dus: hoe is dit in hemelsnaam op te lossen?

Wat ik verwacht te krijgen als antwoord: mp3 tags aanpassen etc… daar heb ik natuurlijk geen zin in, tijd voor, en is ook een volslagen belachelijke oplossing. Als ik 10 tracks selecteer wil ik die na elkaar afspelen, OF samen toevoegen aan de huidige afspeellijst. En nee, slepen naar een lijst om ze vervolgens weer te moeten verwijderen vind ik ook een waardeloze oplossing.

Kortom, ik zou érg blij zijn als iemand raad wist!

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hoe selecteer je ze dan? Met een vinkje of gewoon door op de naam te klikken? Als je dat laatste doet is het wel logisch: iTunes denkt dat je iets met die liedjes wil gaan doen, zoals samenvoegen tot een album of in een afspeellijst zetten. Als je wilt dat iTunes de liedjes afspeelt die jij selecteert, dan moet je ze allemaal uitvinken en de liedjes aanvinken die je wilt afspelen. Dat is al jaren zo. Heb je overigens SongBird als eens geprobeert? Ik vond het redelijk goed werken, en die speelt wel die liedjes af die je selecteert.

Bijdrager
    Pieterr

De volgorde waarin je de tracks selecteert is niet bepalend voor de volgorde van afspelen.

Een waterdichte methode is inderdaad via een aparte afspeellijst, waarbij je vervolgens sorteert op de linkerkolom (index). Zo’n lijst is snel gemaakt een even snel weer weggeknikkerd. Maar deze oplossing wil je niet horen.:wink:

Bijdrager
    Martinus

@Meh, omdat al mijn mp3’s in finder staan. Op mijn HD, danwel op een externe schijf. iTunes is veel omslachtiger.

@Waffle, ik selecteer 10 tracks en vervolgens via rechtermuis-afspelen in itunes op de 1e track. Itunes ziet dit denk ik ook alsof ik alleen de 1e open en het is dan ook logisch, maar wel bloedirritant.

Bijdrager
    eiko

heb je niet gewoon shuffle aan staan?

Bijdrager
    Martinus

Nee Pieter, deze oplossing is waardeloos als je zoals in mijn geval veel wisselt van muziek en van hot naar her gaat op je externe schijf.

SongBird ga ik nu uittesten.

Bijdrager
    Martinus

@ eiko, nee grapjas. Daar zou ik na 2 jaar wel achter zijn:)

SongBird getest, en dat programma werkt net zo waardeloos en heeft daarnaast ook geen fijne layout.

Wat ik zoek is eigenlijk gewoon een plugin die het mogelijk maakt meerdere nummers dan 1 toe te voegen aan de afspeelvolgorde.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Martinus

Welk alternatief heb je voor me? Als er winamp voor mac was zou ik het direct installeren.

VCL-player vind ik niet fijn.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Martinus

Zal het straks eens proberen.

Kijk in principe werkt VCL wel precies zoals ik wel met selecteren en afspelen, maar ik heb in itunes nu diverse playlists (ook met radio) aangemaakt, net zoals dat het dagelijks als mijn wekker functioneert.
    Dit zou ik dan ook allemaal om moeten zetten (ik neem tenminste aan dat radio mogelijk is).

Buiten dat is VCL ook niet de fraaiste speler.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Sascha

Dat is een Windows-handicap die sommige mensen hebben.

Bijdrager
    Richard74

Alje je iTunes op de juiste manier gebruikt heb je helemaal niets in je Finder te zoeken. Dit is geen iTunes probleem maar een probleem van jouw manier van werken.

Bijdrager
    Stirf

+ 1

Bijdrager
    Martinus

Wellicht even een stukje repliek op de kortzichtigheid hierboven.

De reden omdat ik het niet doe is omdat ik een externe HD heb met zo’n 600gb aan muziek, iets wat een dj toch zou kunnen raden. Dit is A behoorlijk belastend voor mijn harddisk in mijn mbp, B komt er dan veel troep bij waar ik niet op sta te wachten, en C raakt een groot gedeelte van mijn oorspronkelijke structuur verloren door de andere tags die er aan de files gekoppeld zijn. Dit heb ik vanwege mijn werk als dj ooit aangebracht en werkt voor mij ideaal. Tevens gebruik ik het ook zo in andere dj-programma’s in die structuur.

Het irriteert me dat ik door bovenstaande fanboys niet serieus genomen wordt. Ik ben een uiterst tevreden mac-gebruiker maar het is diep triest dat sommige personen blind elke vorm van disfunctioneren op het conto van de klager schuiven.

Ik hoop dat de offtopic reacties nu achterwege blijven en mijn probleem duidelijk is.

Bijdrager
    Pieterr

@Martinus: Ik laat even in het midden of je al dan niet gelijk hebt. Maar als je zo’n toon aanslaat ga je niet meer (goedbedoelende) mensen bereid vinden om je verder te helpen met je probleem.

Bijdrager
    Ostinato

Ik vind het nog wel meevallen met die toon. @Martinus: iTunes gaat dit niet voor je doen. iTunes krijgt alleen maar je eerste nummer door en weet niets van de rest van de selectie in de Finder.

Is dit iets? Als je meerdere nummers in de Finder selecteert kun je ze afspelen met QuickLook (gewoon de spatiebalk indrukken en Play klikken). Ik weet niet zeker of je dan de volgorde onder controle kunt houden, maar in ieder geval zullen de geselecteerde nummers worden afgespeeld.

Bijdrager
    Martinus

@ Pieterr,
    Met alle respect, maar het eventueel nog te goed hebben van hulp vind ik geen belemmering om dat rapaille hier te wijzen op hun ridicule aantijgingen. Juist ik ben degene die in zijn waardigheid geschaad wordt in deze, de toon richting mijn persoontje is buiten alle proportie! Jammer dat je die abstractie niet kan maken.

@ Ostinato, bedankt, ik wist niet dat je meerdere nummers met Quicklook kon openen. Ik had gehoopt dat er een plugin zou bestaan waarmee iTunes meerdere nummers herkent (ook de titel van dit topic voordat iemand hem aanpaste), maar nu weet ik in ieder geval dat ik zo goed als zeker op zoek moet naar een ander programma.

Bijdrager
    Sascha

Doe eens kalm jongen.

En is je probleem niet opgelost als je deze twee vinkjes uitvinkt in de voorkeuren van iTunes?

Dan worden je bestanden zo min mogelijk aangepast, maar kan je toch genieten van hoe iTunes werkt.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.