11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

iTunes per ongeluk ontoegankelijk gemaakt…!

Mijn kinderen (of ik zelf) hebben per ongeluk iTunes beveiligd en daardoor ontoegankelijk gemaakt. Als ik het iTunes icon aanklik, staat er “Het bestand “iTunes Music Library” is beveiligd, bevind zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven”.

Het gevolg is dat iTunes helemaal niet meer opent en al onze iPods (5 stuks!) niet meer bijgewerkt kunnen worden. Ik weet niet hoe ik het op kan lossen. Ik heb schijfhulp geprobeerd en hersteld wat er te herstellen valt – maar dat helpt niet. Verder werkt alles wat ik op de computer tegenkom prima.
    Wat nu? Wie helpt?

Bijdrager
    Thoomas

Ga naar Gebruikers > Jouw naam > Muziek > iTunes >>> Toon info
    Bij Eigenaar en bevoegdheden jouw naam als eigenaar selecteren en op lezen en schrijven en dat toepassen op alle insesloten onderdelen.

Bijdrager
    MacAanZee

Waar STAAT dat??

Bijdrager
    Mezzanine

itunes selecteren apple i ( of klaver<-naast je spatiebalk )…

Bijdrager
    MacAanZee

ik heb wel gevonden onder “info iTunes”: eigenaar en bevoegdheden – maar daar stond achter “system”. Ik heb dat gewijzigd in mijn eigen naam, maar dat veranderd niets……

Bijdrager
    stijnos

Start–>Programmatoegang en instellingen–>Aangepast–>Vinkje bij: iTunes Dit programma toegankelijkmaken aanvinken.

Hopelijk helpt het, succes!

Bijdrager
    unox

De iTunes map waar al deze bestanden staan aanklikken en :apple: -i doen dan ga je naar eigenaar en bevoegdheden zet daar bij toegang lezen en schrijven dan ga je naar details eigenaar je eigen toegang lezen en schrijven dat zou het moeten doen.

Bijdrager
    MacAanZee

Het is me gelukt op deze manier. Bij de bevoegdheden stond: system en ik heb dat vervangen door mijn naam en “lezen en schrijven”. Eerst hielp dat niet, maar na herstart wel. Bedankt voor de tips!!
    We kunnen weer muziek wijzigen en downloaden en natuurlijk ook de videoclips en movies voor de iPod Video.

Bijdrager
    unox

Gefeliciteerd;)

Bijdrager
    CMD-Z

Altijd handig toch zo’n forum
    :lol:

Bijdrager
    MacAanZee

Inderdaad en zeker voor iemand als ik, die graag en veel met een computer werkt, maar er verder heel weinig verstand van heeft, is het ideaal!!
    Ik heb al heel vaak een probleem on heel korte tijd opgelost.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.