9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue-B

iTunes (PC) vragen

Hoi, ik gebruik sinds enkele dagen iTunes en vind het veel fijner dan wmp of realplayer, maar hoe kan ik instellen dat mijn muziekbestanden op iTunes “zelf” staan? Als ik bv een bestand van My shared folder in iTunes zet, kan ik die in my shared folder niet wissen?

– Ik wil alle bestanden selecteren en omzetten in aac, hoe kan ik dan instellen dat ie het originele wist? Anders krijg je elk bestand 2 keer in je bibliotheek…

Bijdrager
    KingOfBongo
    ”Blue-B”

Als ik bv een bestand van My shared folder in iTunes zet, kan ik die in my shared folder niet wissen?

Ergens in je menu naar ‘consolidate library’ op zoek gaan – kopieert (niet: verplaatst) hij alles naar een aparte folder …

”Blue-B”

Ik wil alle bestanden selecteren en omzetten in aac, hoe kan ik dan instellen dat ie het originele wist? Anders krijg je elk bestand 2 keer in je bibliotheek

Niet denk ik – gewoon de hele boel converteren en dan de oude mp3’s etc deleten (in explorer sorteren op type – kun je ze snel genoeg allemaal selecteren)…

Bijdrager
    Elstar
    ”Blue-B”

Hoi, ik gebruik sinds enkele dagen iTunes en vind het veel fijner dan wmp of realplayer

Ik neem aan dat je dus een PC hebt? Om misverstanden te voorkomen heb ik dat in de titel gezet.

”Blue-B”

maar hoe kan ik instellen dat mijn muziekbestanden op iTunes “zelf” staan? Als ik bv een bestand van My shared folder in iTunes zet, kan ik die in my shared folder niet wissen?

Als je wilt dat alle muziek bestanden standaard in de iTunes-folder (komen te) staan, kun je onder voorkeuren-> geavanceerd de optie ‘Kopieer bestanden naar map’iTunes-music’ aanzetten. Die andere optie (‘Werk map automatisch bij’) is ook handig. Die zorgt ervoor dat bestanden automatisch in de goede submappen (artiest en album) komen te staan.
    En zoals je ziet kun je muziek dus ook in een shared map bewaren.

Bijdrager
    chm

Nog een kleine aanvulling.
    Je MP3’s coverteren naar AAC heeft vlgens mij niet veel zin, de kwaliteit zal er niet op verbeteren en het kan dat je bestanden groter zullen worden, dus niet doen. 8)

Bijdrager
    Ijope

als hij ze in aac wil hebben dan mag dat toch

en als je veel mp3’s hebt dan schilt dat op het einde toc wel 30-50 mb
    kan je die ruimte ook weer nuttig gebruiken

Moderator
    unSOUND

Maar is die schijfruimte het kwaliteitsverlies waard ?

Dat moet een ieder voor zichzelf beslissen. Mijn ervaring is dat coderen van MP3 naar AAC veel verlies op de bassen gaf. Veel lage bassen begonnen te brommen… heb ze dus lekker als MP3 laten staan, als ik een keer tijd over heb importeer ik de CD’s wel opnieuw.

Bijdrager
    maceddy

Als je in AAC 128 ipv MP3 192 dan merk je het qua geluid echt niet.
    En in schijfruimte scheelt het wel weer aanzienlijk.

K doe het zelf ook namelijk.

Bijdrager
    tricksel

@maceddy:

Het gaat ook om het converteren van de files; daarbij gaat véél kwaliteit verloren, aangezien je de ene compressie over de andere “heen gooit”. Zie het hetzelfde als een JPG’tje die je in Photoshop bewaart als JPG, vervolgens die weer opent en bewaart als JPG, enz. De kwaliteit van het plaatje wordt slechter en slechter.

Bijdrager
    chm
    ”tricksel”

@maceddy:

Het gaat ook om het converteren van de files; daarbij gaat véél kwaliteit verloren, aangezien je de ene compressie over de andere “heen gooit”. Zie het hetzelfde als een JPG’tje die je in Photoshop bewaart als JPG, vervolgens die weer opent en bewaart als JPG, enz. De kwaliteit van het plaatje wordt slechter en slechter.

idd, het is beter de files opnieuw te importeren en dan direkt als AAC binnen te halen, is dat niet mogelijk zou ik de files in MP3 formaat laten staan. 8)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.