7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    H-P.

iTunes – ordenen klassieke muziek

In het kort: ik wil mijn geïmporteerd CD’s klassieke muziek onderverdelen zoals dat in de iTunes Store wordt gedaan. Op deze wijze wordt een album onderverdeeld in bijvoorbeeld Sonata 1, 2 en 3 waarbij de individuele Sonatas de betreffende “nummers” bevat om af te spelen. Zie hieronder een voorbeeld:

Bach: Sonatas for Piano (Album)
    Sonata No. 1 in G Major etc. (Stuk)
    1. I. Adagio (Nummer)
    2. II. Allegro (Nummer)
    3. III. Andante (Nummer)
    4. IV. Allegro etc. (Nummer)
    Sonata No. 2 in D Major etc. (Stuk)
    5. I. Adagio (Nummer)
    Etc.

In plaats van:

Bach: Sonatas for Piano (album)
    1. Sonata No. 1 in G Major – I. Adagio (Nummer)
    2. Sonata No. 1 in G Major – I. Allegro (Nummer)
    Etc.

Is dit mogelijk? Ik heb al geprobeerd om een groepje “nummers” samen te voegen, maar de mogelijkheid om daar een soort “drop-down” van te maken is mij niet gelukt en bekend. Ik zou het wel raar vinden als deze wijze van orderenen wel bestaat in de iTunes Store, maar niet in de bibliotheek.

Ik hoor het graag!

HP

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  H-P..

Bijdrager
    Ziegler

Het is alleen mogelijk als je van elk ‘stuk’ een album maakt.

Het antwoord is dus nee.

Bijdrager
    Beech

Als je de CD in de iTunes Store koopt en in iTunes opent krijg je je tweede notatie, waarbij de stukken altijd voor de nummers staan. Zo ziet de online database er uit (bv. Gracenote). Wil je het stuk aan het begin hebben, dan kan dat alleen maar als naam van het album, zoals Ziegler hierboven al opmerkt. De Store heeft blijkbaar een andere database.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Beech.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Kun je niet iets vergelijkbaars voor elkaar krijgen door elke sonata te behandelen als een aparte schijf binnen het album? Het is dan niet precies hetzelfde, maar je krijgt dan iets als:

Bach: Sonatas for Piano (Album)
    Sonata No. 1 in G Major etc. (Schijf 1)
    1. I. Adagio (Nummer)
    2. II. Allegro (Nummer)
    3. III. Andante (Nummer)
    4. IV. Allegro etc. (Nummer)
    Sonata No. 2 in D Major etc. (Schijf 2)
    1. I. Adagio (Nummer)
    Etc.

Zo blijven de verschillende sonata’s in de juiste volgorde en de delen ervan ook. Alleen de nummering zal niet doorlopen van de ene sonata naar de andere, maar voor elke opnieuw beginnen.

Bijdrager
    mrleavan

Ik gebruik een systeem wat vergelijkbaar is met de suggestie van Jakko, het resultaat ziet er zo uit

Bijdrager
    H-P.

Mensen, bedankt voor de suggesties! Het systeem van Jakko en Mr. Leavan is inderdaad vergelijkbaar met de opbouw in de iTunes Store, alleen ietwat omslachtig. Ik ga deze methode snel even proberen.

Nogmaals dank!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    mrleavan op 09 oktober 2015

Ik gebruik een systeem wat vergelijkbaar is met de suggestie van Jakko

Vergelijkbaar? Zo te zien heb je precies hetzelfde bedacht als waar ik vanochtend op uitkwam:) (Bij gebrek aan klassieke muziek heb ik er niet eerder over na hoeven te denken.)

H-P. op 09 oktober 2015

ietwat omslachtig

Vooral omdat je het met de hand in moet stellen, maar ervaring met dubbelalbums e.d. laat mij denken dat dat niet echt veel moeite is — vergeet bijvoorbeeld niet dat je meerdere nummers kunt selecteren, het infovenster openen, en dan voor allemaal tegelijk het schijfnummer op kunt geven.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.