3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Itunes: Opschonen folder Mobile Applications

Allen,

Ik ben bezig om wat ruimte te creeren op mijn Mac Mini (hier staat mijn iTunes bibliotheek). Volgens de folder: /itunes/mobile applications/ heb ik voor 50 gb aan apps (404 bestanden) terwijl er maar 252 apps in itunes staan. Normaal gesproken als ik een app uit iTunes verwijder dan wil ik de app ook uit de folder Mobile applications verwijderen. Iemand een idee waarom er zo veel bestanden in die folder staan en kan ik apps handmatig verwijderen uit deze folder?

Verder kwam ik ook nog een folder: Previous Mobile Applications tegen (9gb). Wat is dit voor een folder en kan ik deze folder zomaar verwijderen?

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Gr,
    Nielso

Bijdrager
    Yggdrasil

Hoi Niels,

De reden waarom er zoveel staan is waarschijnlijk omdat alles wat je ooit hebt gedownload in iTunes nog in die map staat waarschijnlijk. Als je in iTunes iets verwijdert, dan vraagt iTunes altijd of je het bestand enkel uit iTunes wilt verwijderen danwel of je het ook in de prullenbak wilt gooien (uit finder). Wellicht koos je altijd voor de eerste optie?

Apps handmatig verwijderen kan geen kwaad. Als je bepaalde apps handmatig wilt verwijderen ga je naar:

<br />
    Macintosh HD > User > Music > iTunes > iTunes Media > Mobile Applications<br />

Daar kun je gewoon de .ipa files wissen die je niet meer nodig hebt. De map ‘Previous Mobile Applications’ zijn denk ik verouderde versies van programma’s die reeds geüpdatet zijn. Misschien weet iemand anders daar meer over.

Succes!

Bijdrager
    Richard74

Previous Mobile Applications zijn inderdaad oudere versies van apps, die kun je zonder probleem verwijderen. Je kunt het eventueel nog even controleren maar alle apps die in deze folder staan heb je ook gewoon in de “hoofdfolder” staan meteen nieuwere versie. De versienummers staan in de naam van de apps.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.