5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Itunes opnieuw? opbouwen

Ik heb in het verleden al mijn muziek uit de Itunes library naar mijn Synology DS218+ overgezet,  dit omdat ik enkele jaren geleden overgestapt ben naar Plex en ook omdat ik sinds een jaar een nieuwe Mac mini heb met maar 256 GB (onboard) harddisk.  Muziek gebruikt veel opslag maar heeft in principe niet de hoge snelheid van de Snelle Harddisk in de mini nodig.

Echter nu mijn oude vader naar het ziekenhuis moet was ik van plan voor hem wat muzieklijsten mee te geven op een iphone voor tijdens de operatie.  Nu blijkt echter dat je zonder Itunes dus kennelijk niet zomaar wat muziek kan overzetten.

Ook mijn itunes (wat trouwens nu muziek heet) verwijzen naar de muziekmap op de Syno werkt ook niet.

Wat is de beste methode?  Ik zag dat het wel 42 GB was wat er op de syno staat,  dat in tegenstelling wat ik op de Itunes had staan wat ongeveer 14 gig was (natuurlijk maakt itunes afspeellijsten aan met verwijzingen naar het betrokken bestand waardoor je niet per album wordt afgerekend).  Ik heb dit al geprobeerd maar dan moet je zelf ook nog eens de muzieklijsten maken, dus niet echt handig.  Las al iets van een app Tunesgo,  is ook heel prijzig maar als dit alles oplost misschien een optie.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je nog een antwoord op de vraag in je andere topic?

Bijdrager
    bonestaak

Ja, ik heb een andere backup gevonden op een cloud waarvan ik dacht dat hij al afgesloten was. Denk dat de eerste gewoon niet goed was. Die was ook de helft groter.

Bijdrager
    bonestaak

Toch maar Tunesgo aangeschaft maar dus achteraf ook niet juist.  Wat ik dus juist wil: itunes op de Mac opnieuw aanmaken en tags vernieuwen gaat niet, je kan alleen van Mobiel of Ipad naar computer of andersom maar niet van NAS naar Computer.  Ook een andere functie die ik nodig had:  Apps verwijderen op tablet of iphone> Voor het koppelen van Controlicz op Google Home moet ik de laatste geheel verwijderen, dat werkt met de ingebouwde wisser niet, de gegevens van Google blijven gewoon bestaan en dus vertikt Google om de inloggegevens van Controlicz te vragen.  Nu blijkt ook de app functie van Tunesgo niet te werken,  scherm blijft gewoon zowel op Ipad als op Iphone leeg.  Zal dus maar weer contact opnemen met Wondershare.

Bijdrager
    bonestaak

Nou ik heb kennelijk iets van 11000 bestanden staan,  tja elk bestand staat er minstens dubbel.   Zie scherm.  De dure Wondershare app  TidyMyMusic  werkt niet,  ben al in conclaaf met het bedrijf maar ze reageren voorlopig niet.  Steeds iets met preferences aanpassen, in ieder geval werkt het niet.

De apps die vroeger werden gebruikt voor Itunes werken ook niet want de opdrachten staan niet meer in de menuregel en ook hier worden weer preferences gevraagd (Dupe Away) die er gewoon niet staan of zijn.  Kennelijk zijn al deze apps nog op Itunes gebaseerd.

Weet iemand of er voor de moderne Apple Muziek een optie is om dupes te verwijderen.  Ben al even handmatig bezig geweest maar dit gaat duidelijk te lang duren.

Zie afbeelding  (klein stukje van de 11000 invoeren  (wat er uiteindelijk maar iets van 2000 zijn)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.